برگزای کمیسیون بررسی سقوط مرگبار مربی سنگنوردی


برگزای کمیسیون بررسی سقوط مرگبار مربی سنگنوردی

فدارسیون کوهنوردی ایران از برگزاری کمیسیون بررسی حوادث درباره حادثه منجر به فوت زنده‌یاد مرتضی نادی خبر داد.

به گزارش سادس،  فدراسیون کوهنوردی از  بررسی حادثه منجر به فوت زنده‌یاد «مرتضی نادی» در آزمون مربیگری درجه ۲ سنگ‌نوردی در محل فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی خبر داد. این فدراسیون اعلام کرده که سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹ در کمیسیون بررسی حوادث طی حدود چهار ساعت درباره این حادثه تلخ پرسش و پاسخ، بحث و تبادل نظر صورت گرفته است. طبق لیست اعلامی فدراسیون کوهنوردی این جلسه با حضور ۳۰ تن برگزار شد.
همچنین این فدراسیون اعلام کرده که جلسه بعدی این کمیسیون به زودی برگزار می شود.
در این کمیسیون رضا زارعی به عنوان رئیس فدراسیون و حسین مقدم به عنوان دبیر فدراسیون کوهنوردی حضور داشتند. طبق اعلام فدراسیون کوهنوردی نماینده وزارت ورزش و جوانان در این جلسه شرکت کرده بود. همچنین نام دبیر اسبق این فدراسیون که در سکوت خبری از سمت خود کناره گیری کرده بود، به عنوان کارشناس مهمان در این لیست دیده می شود.
فدراسیون کوهنوردی در خصوص این جلسه توضیحات بیشتری نداده و تنها عنوان کرده است که تبادل نظر و پرسش و پاسخ در خصوص حادثه صورت گرفته است. 
به گزارش سادس، سه شنبه ۱۵ مهر، در منطقه پلخواب استان البرز آزمون ورودی مربیگری درجه ۲ سنگنوردی طبیعت زیر نظر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی برگزار شد. در این آزمون چهار خانم و ۲۸ آقا حضور داشتند که در یکی از آیتم‌های صعود در این آزمون که به مسیر “دوستت دارم” معروف بود و باید به روش ابزارگذاری انجام می‌شد، یکی از مربیان در طول مسیر دچار حادثه شد و سقوط کرد. متاسفانه مرتضی نادی از مربیان خوب سنگنوردی ایران در این حادثه جان خود را از دست داد. 

انتهای پیام 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *