آلومینیوم اراک چقدر شانس بقا دارد؟


آلومینیوم اراک چقدر شانس بقا دارد؟

تیم تازه لیگ برتری شده آلومینیوم اراک با مشکلات زیادی مواجه است اما تلاش می‌کند در لیگ بیستم نمایش قابل قبولی ارائه دهد.

به گزارش سادس، رسول خطیبی، سرمربی آلومینیوم اراک پس از جذب بازیکنان مد نظر خود اولین اردوی خود را در تبریز برگزار کرد و دو دیدار دوستانه نیز برای شاگردانش تدارک دید تا تیمش برای حضور در لیگ برتر به آمادگی نسبی دست پیدا کند. اراکی‌ها پس از پایان این اردو به شهر خود بازگشتند تا در ادامه اردوی خود را در همین شهر برگزار کنند.

آن‌ها تاکنون سیزده بازیکن جذب کرده‌اند و بیش‌تر بازیکنان تیم فصل گذشته خود را حفظ کرده‌اند. رضا فرجی از شهید قندی یزد، سعید باقر پسند از داماش، امیرحسین یحیی‌زاده از رایکا بابل، معراج اسماعیلی از ذوب‌آهن ، مجید عیدی از نفت مسجد سلیمان، امیر محمد هوشمند از سایپا، مصطفی احمدی از صنعت نفت آبادان، عزیز معبودی از ماشین‌سازی، رضا مراونی از استقلال خوزستان، احمد زارعی از خیبر خرم‌آباد، محمد ناصری از شهر خودرو، محمد جواد عباسی از قشقایی شیراز و مهدی یار احمدی از آذرآب به جمع شاگردان رسول خطیبی پیوسته‌اند.

خطیبی و باشگاه آلومینیوم با چالش بزرگی روبه‌رو هستند و آن هم حفظ تیم در لیگ برتر است. مشکلات به وجود آمده در بحث تیم داری و تعیین بودجه باشگاه باعث شد تا آلومینیوم نتواند با توپ پر در فصل نقل و انتقالات حاضر شود و بازیکنان مدنظر خطیبی به تیم بپیوندند اما به هر حال آن‌ها با یک تیم جوان و با انگیزه در لیگ بیستم حضور پیدا خواهند کرد. آلومینیوم جزو تیم‌های کم هزینه لیگ بیستم نامیده می‌شود.

سرپرست باشگاه آلومینوم درباره مشکلات این باشگاه در گفت‌وگو با سادس می‌گوید: آقایان تصمیم گرفته بودند که تیم‌داری نکنند و قصد واگذاری تیم را داشتند اما به لطف صعود تیم به لیگ برتر و شور و نشاطی که در اراک به وجود آمد، سهامداران با وجود این که به دنبال سودآوری هم بودند، از مسائل اجتماعی و مساله جوانان فاصله نگرفتند. در این مورد شخص استاندار هم بسیار کمک کرد و در هر صورت مجموعه تشکیل شد و با تیم‌داری برای فصل آینده موافقت شد. قبلاً بودجه‌ای تعیین شده بود که البته به مصوبه هیات مدیره نرسیده بود و این بودجه به مجمع رفت و بخش اعظمش توسط هیات اصلاح شد و بخش دیگری از آن هم توسط هیات مدیره شرکت ایرالکو کاهش پیدا کرد.

سرپرست باشگاه آلومینیوم هم‌چنین درباره عملکرد آلومینیوم در فصل نقل انتقالات می‌گوید در صحبت‌هایی که با رسول خطیبی داشتیم، او گفت اگر قرار باشد در لیگ برتر در شرایط خوبی قرار داشته باشیم، بودجه بهتری می‌خواهم اما اکنون باتوجه به بودجه‌ای که در اختیار باشگاه است توانستند به این شکل تیم را جمع و جور کنند.  با بودجه‌ای که در اختیار خطیبی قرار داده بودیم، او هم با همین بودجه بازیکنان مدنظرش را جذب کرد. ما سه چهار روز به صورت شبانه‌روزی فقط با بازیکن‌ها مذاکره می‌کردیم. یک کمیته تشکیل شد و این کمیته با حضور مدیرعامل و سرمربی باشگاه کارش را برای مذاکره با بازیکنان شروع کرد. در چهار روز تیم را بستیم.

به گزارش سادس، خطیبی و شاگردانش کار دشواری را برای بقا در لیگ خواهند داشت. تقابل مقابل تیم‌هایی که بودجه بیش‌تری را خرج کرده‌اند تا در لیگ حضور موفقی داشته باشند، برای اراکی‌ها راحت نیست. آلومینیوم بعد از ۱۸ سال خود را در لیگ برتر می‌بیند و هواداران پر شوری دارد. آن‌ها دوست ندارند مثل تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر در سال‌های گذشته آسانسوری به لیگ دسته یک بازگردند و باید دید فصل پیش‌رو برای شاگردان رسول خطیبی چگونه رقم خواهد خورد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *