نادال و جوکوویچ در فینال رولان گاروس


نادال و جوکوویچ در فینال رولان گاروس

تنیسور اسپانیایی و مرد شماره یک جهان در فینال رولان گاروس برای فتح آخرین گرند اسلم سال تلاش خواهند کرد.

به گزارش سادس، دیدارهای نیمه نهایی رولان گاروس در بخش مردان جمعه برگزار شد و دو فینالیست آخرین گرند اسلم سال مشخص شدند. در نخستین دیدار رافائل نادال برابر دیگو شوارتسمن قرار گرفت و ۳ بر صفر حریف آرژانتینی اش را شکست داد تا برای سیزدهمین بار به فینال این رقابت ها صعود کند. در شروع دو تنیسور رقابت تماشایی را به نمایش گذاشتند و گیم نخست ۱۴ دقیقه طول کشید که در نهایت به نفع مرد شماره دو جهان به پایان رسید. نادال در ادامه بریک کرد و توانست شرایط را به نفع خود پیش ببرد. تنیسور اسپانیایی برای پیروزی در ست نخست باید از حریف سرسختش عبور می کرد. با وجود این که توانست ۶ بر ۳ پیروز شود اما این ست بیش از یک ساعت طول کشید. 

در ست دوم نادال راحت تر به کار خود ادامه داد و از اشتباه های شوارتسمن نهایت استفاده را برد تا مانند ست اول ۶ بر ۳ حریفش را مغلوب کند. در ست سوم در حالی که مرد شماره دو جهان ۴ بر ۲ پیش بود و به نظر می رسید ست سوم را به آسانی به نفع خود تمام کند اما تنیسور آرژانتینی توانست نتیجه را ۴ بر ۴ کند. این رقابت نزدیک تا نتیجه ۶ بر ۶ ادامه داشت و برنده باید در تای بریک مشخص می شد. در این زمان بود که نادال نشان داد که چرا به او لقب پادشاه را در رولان گاروس داده اند. او با نتیجه ۷ بر صفر شوارتسمن را شکست داد تا با پیروزی ۳ بر صفر بدون واگذار کردن حتی یک ست در این رقابت ها به دیدار نهایی صعود کند. 

در دیگر بازی نواک جوکوویچ به مصاف استفانوس سیتسیپاس رفت و پس از رقابتی که نزدیک به چهار ساعت طول کشید ۳ بر ۲ مرد شماره شش جهان را شکست داد. تنیسور صربستانی در ست اول بدون این که دچار مشکل شود توانست ۶ بر ۳ پیروز شود. این شرایط در ست دوم هم ادامه داشت و ۶ بر ۲ حریف یونانی اش را مغلوب کرد. 

به نظر می رسید مرد شماره یک جهان ست سوم هم را به نفع خود تمام کند اما سیتسیپاس ناامید نشد و در امتیاز ۴ توانست نتیجه را برابر کند. در ادامه نتیجه ۵ بر ۵ شد و در این زمان بود که تنیسور یونانی دو گیم دیگر را با پیروزی به پایان رساند تا برنده ست سوم شود. مرد شماره شش جهان در ست چهارم هم یک بازی تماشایی به نمایش گذاشت و پس از ۵۸ دقیقه رقابت توانست ۶ بر ۴ جوکوویچ را شکست دهد. با این حال شرایط در ست پنجم کاملا متفاوت بود و جوکوویچ قدرت واقعی اش را نشان داد. او با نتیجه قاطع ۶ بر یک سیتسیپاس را شکست داد تا حریف نادال در فینال آخرین گرند اسلم سال شود. دیدار نهایی یکشنبه برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *