چهارشنبه گزینه های نهایی هدایت تیم ملی والیبال مشخص می شوند


چهارشنبه گزینه های نهایی هدایت تیم ملی والیبال مشخص می شوند

عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال گفت: فعلا هیچ گزینه خاصی مد نظر فدراسیون نیست و روز چهارشنبه گزینه‌های نهایی برای سرمربیگری تیم ملی ایران معرفی می‌شوند.

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با سادس، درباره تصمیم کمیته فنی فدراسیون والیبال مبنی بر کنار گذاشتن مربیان داخلی و انتخاب سرمربی تراز اول خارجی برای تیم ملی بزرگسالان، توضیح داد: به طور کلی هیات رئیسه و کمیته فنی به این نتیجه رسیدند که تیم ملی ایران می‌تواند در جمع چهار تیم باشد و با توجه به اینکه آرمان والیبال رسیدن به جمع چهار تیم است، هیات رئیسه اینگونه تشخیص داد که برای رسیدن به چنین هدف بزرگی، نیاز است یک مربی صاحب سبک و تراز اول جهانی هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد.

او ادامه داد: همانطور که می‌دانید تیم ملی ایران بازیکنان بزرگی دارد و در ادوار و مسابقات مختلف هم بزرگان والیبال جهان را شکست داده است، بنابراین تشخیص کمیته فنی این بود که تیم بزرگ در کنار بازیکنانش به یک مربی بزرگ هم نیاز دارد تا به اهداف خود دست پیدا کند. به همین دلیل برای اینکه یک مربی بزرگ انتخاب شود باید کمیته فنی به درستی گزینه‌ها را بررسی کند. دقیقا با توجه به همین موضوعات بود که قرار شد کمیته فنی گزینه‌ها را بررسی کند.

عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال، در مورد گزینه‌های مد نظر نیز گفت: الان در دنیا ۱۰ تا ۱۵ مربی خوب هستند که باتجربه بوده، صاحب سبک و دارای رزومه هستند. بنابراین قرار شد اعضای کمیته فنی تا روز چهارشنبه بررسی کرده و سپس در جلسه دوم نقطه نظرات خود را ارائه کنند تا از بین آنها گزینه‌های محدودتر را انتخاب کرده و فدراسیون با آن‌ها مذاکره کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا کمیته فنی روی گزینه خاصی توجه بیشتری دارد؟ توضیح داد: فکر نمی‌کنم فعلا گزینه خاصی باشد چون این ۱۰ تا ۱۵ مربی صاحب رزومه، تجربه و سبک در والیبال جهان هستند، بنابراین در مورد فرد خاصی در جلسه قبل صحبتی نشد. البته ممکن است چهارشنبه گزینه‌های نهایی برای مذاکره انتخاب و معرفی شوند.

کارشناس والیبال ایران، در پاسخ به این سوال که آیا بحث مسائل مادی در انتخاب سرمربی اولویت اصلی است؟ اظهار کرد: من فکر نمی کنم با برنامه ریزی که در فدراسین هست مشکلی پیش بیاید. خود آقای داورزنی در این مورد بهتر می‌توانند صحبت کنند، اما تا آنجا که من در جلسات هیات رئیسه و کمیته فنی بوده‌ام، تا کنون بحثی در مورد مسائل مادی نشده است. امیدوار هستم مشکلی نباشد.

افشاردوست در پایان، در پاسخ به این سوال که آیا با انتخاب مربی خارجی موافق است؟ اظهار کرد: من قبلا هم گفته‌ام، به شخصه احساس می کنم دانش فنی مربیان داخلی به قدری هست که بتوانند به تیم ملی کمک کنند، اما این موضوع مربی خارجی تصمیم مشترکی است که در کمیته فنی گرفته شد و هر تصمیمی هم که رای بیشتر اعضا باشد باید قبول شود. همه باید از این تصمیم جمعی در راستای موفقیت تیم ملی حمایت کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *