دومین بیمارستان معین کرونا در کهگیلویه و بویراحمد فعال می شود


سادس/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان کرونا و وضعیت تخت‌ها، فعال سازی بیمارستان دوم معین کرونای استان در دستور کار قرار می گیرد.

” حسین کلانتری” در نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در استان، افزود: آمارهای مبتلایان کرونا در استان نگران کننده است.
وی با بیان اینکه آمار مبتلایان کرونا در استان در حال افزایش بوده و ظرفیت‌های بیمارستانی نیز در حال پر شدن است، تصریح کرد: در استان داریم بر تعداد تخت‌ های بیمارستانی اضافه می‌ کنیم، اما انتظار می رود مردم بیش از گذشته نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۳.۵ برابری ابتلاء به کرونا در شهرستان کهگیلویه خبر داد و اظهار کرد: باید همه نسبت به رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و دستورات ستاد کرونا اقدام کرده و هیچگونه سهل انگاری در این خصوص پذیرفتنی نیست.
کلانتری با بیان اینکه ۱۳۹۲ دستگاه خودرو در راستای مقابله با کرونا از مبادی استان برگشت داده شد، تاکید کرد: امسال شاهد کاهش تردد ۲۰ درصدی در محورها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.
وی ادامه داد: باید در تمام مناطق استان نسبت به رعایت پروتکل‌ ها و استفاده از ماسک اقدام شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ ها اقدام خواهد شد، بیان کرد: با توجه به وضعیت مناطق قرمز و نارنجی در اغلب شهرستان‌ ها، محور فعالیت‌ ها در مناطق قرمز مجازی و در مناطق زرد به صورت شیفت بندی است.
کلانتری از ادامه محدودیت‌ ها در استان خبر داد و تصریح کرد: افزایش مبتلایان، تشدید محدودیت‌ های کرونایی را رقم خواهد زد.
وی اظهار کرد: محدودیت‌ ها در شهرستان بویراحمد تا پایان هفته تمدید خواهد شد و در صورت ادامه روند افزایش مبتلایان، محدودیت‌ ها شدت خواهد داشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار معرفی صنوف برتر در رعایت پروتکل های بهداشتی شد و تاکید کرد: باید در این راستا فرهنگ سازی کرد.
کلانتری با تاکید بر اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود وسایل بهداشتی و حفاظتی کادر درمان به دست ما نرسیده است، ادامه داد: هیچ گونه کمبودی در این راستا پذیرفتنی نیست.
وی بیان کرد: اعلام هرگونه فراخوانی برای ارائه خدمات در این شرایط ممنوع است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دستگاه های اجرایی خدمات خود برای مقابله و پیشگیری از کرونا را مستندسازی کنند.
کلانتری خطاب به مدیرکل ارشاد، تصریح کرد: اداره کل ارشاد عملکرد رسانه های استان برای فرهنگ سازی در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا را بررسی کرده و رسانه های برتر در این راستا را معرفی کند.
به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وی با تاکید بر اینکه عملکرد هیئت های مذهبی در برگزاری آئین های عزاداری براساس پروتکل های بهداشتی قابل قبول است، بیان کرد: انتظار می رود اکنون از ظرفیت این هیئت ها برای فرهنگ سازی در خصوص کرونا استفاده شود.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *