جام‌بزرگ: تمریناتم منظم نبود/ باید برای مسابقات آماده باشیم


جام‌بزرگ: تمریناتم منظم نبود/ باید برای مسابقات آماده باشیم

ملی‌پوش تفنگ گفت: هر چند زمان برگزاری مسابقات جهانی مشخص نیست اما باید آماده باشیم.

مه‌لقا جام‌بزرگ در گفت و گو با سادس در مورد آغاز تمریناتش اظهار کرد: از هفته گذشته به جمع ملی‌پوشان ملحق شدم و تمریناتم را آغاز کردم. تمرینات ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود. هر ورزشکار با ضدعفونی کردن در خط خود تمرین می‌کند.

وی افزود: قبل از شیوع کرونا هم تمرینات من منظم نبود و از آخرین مسابقه من شاید ۹ ماهی بگذرد. فکر می‌کنم آبان ماه آخرین مسابقه‌ام بود، با شیوع کرونا هم که همه چیز بهم ریخت. در حال حاضر دوباره تمریناتم را شروع کرده‌ام. البته هنوز مشخص نیست که فدراسیون جهانی برای چه زمانی مسابقات را شروع خواهد کرد اما ما باید آماده باشیم تا اگر مسابقه‌ای انجام شد بتوانیم حضور موفق داشته باشیم.

جام‌بزرگ در ادامه گفت: دور دوم تمرینات تیم ملی تفنگ با حدود ۷ ورزشکار در محل سالن تیراندازی فدراسیون در حال انجام است. با توجه به برنامه‌ریزی فدراسیون قرار است این دور از تمرینات تا چند روز دیگر ادامه داشته باشد. برای مرحله بعدی هم باید ببینیم شرایط چطور پیش خواهد رفت. فدراسیون با توجه به شرایط موجود به لحاظ شیوع کرونا باید برای دور بعدی تصمیم بگیرد.

ملی‌پوش تیراندازی در خصوص آغاز لیگ سال جدید گفت: لیگ با توجه به تصمیمات فدراسیون آغاز خواهد شد. فکر می‌کنم تا ثبات بیماری صبر کند. خیلی در این مورد نشنیده‌ام اما مطمئنا فدراسیون با توجه به شرایط موجود تصمیم خواهد گرفت.

او در پاسخ به این سوال که آیا انجام مسابقات داخلی برای ملی‌پوشان کمک کننده است یا خیر گفت: می‌تواند کمک کند اما سلامت ورزشکاران مهمتر است. هنوز که زمان مسابقات جهانی و آسیایی مشخص نیست. از طرفی از میان مسابقات داخلی برگزاری لیگ از مسابقات آزاد بهتر است چرا که تعداد شرکت کننده‌هایش کمتر است.

وی در ادامه گفت: به هر حال سختی برگزاری مسابقات در این شرایط استفاده از خوابگاه است. ضدعفونی کردن سالن مسابقات و کنترل آن به مراتب کار راحتی است اما ورزشکاران مجبور هستند در خوابگاه دور هم جمع شوند. اگر قرار باشد فدراسیون مسابقات را برگزار کند باید تدابیر خاصی بیندیشد و یا تا بهتر شدن شرایط، برای برگزاری مسابقات دست نگه دارد.

ملی‌پوش تفنگ در ادامه گفت: گویا فدراسیون جهانی در نظر دارد تعدادی مسابقه آنلاین بین‌المللی برگزار کند. اگر ملی‌پوشان بتوانند در آن مسابقات شرکت کنند تجربه خوبی خواهد بود و می‌توانند رکوردهای خود را نیز محک بزنند.

جام‌بزرگ در ادامه در خصوص مشکلات موجود گفت: محدودیت سفر و مسابقه بین‌المللی برای همه کشورها و ورزشکاران است. مشکل کمبود فشنگ هم که مدت‌ها است با آن درگیر هستیم، مطمئنا فدراسیون برنامه‌ای برای رفع مشکلات دارد. خانم هاشمی پیش از این در تمرینات از خانه هم با دستگاه‌های شبیه ساز تمرینات را پیش برد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *