سرپرست فدراسیون روستایی: در انتخابات کاندیدا نمی شوم


سرپرست فدراسیون روستایی: در انتخابات کاندیدا نمی شوم

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی درباره حضورش در انتخابات این فدراسیون اظهار کرد: قصدی برای شرکت در انتخابات فدراسیون ورزش روستایی ندارم و تلاشم بر این است که انتخابات این فدراسیون را در فضایی آرام و بدون دغدغه برگزار کنم.

عباسعلی اکبری در گفت وگو با سادس، اظهار کرد: فعلا تصمیمی برای شرکت در انتخابات فدراسیون ورزش روستایی ندارم و تلاشم بر این است تا مقدمات برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون ورزش روستایی و عشایری را فراهم کنم تا انتخابات در فضای آرام و بدون تنش برگزار تا زودتر تکلیف ریاست فدراسیون مشخص شود.

وی در پاسخ به این پرسش که در طی پنج ماه سرپرستی فدراسیون آیا با مشکل خاصی مواجه بود یا خیر؟ گفت: هرچند سعی داشتیم در طی این مدت طبق برنامه پیش برویم اما متاسفانه ویروس کرونا برنامه ریزی ها را به هم ریخت و امکان برگزاری مراسم های آئینی مذهبی، همایش ها و … را نداشتیم. البته با تمام این شرایط در روند اجرای برنامه ها بصورت آنلاین عملکرد موفقی داشتیم و سعی کردیم از برنامه ها عقب نمانیم.

وی از برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون در ۲۵ مرداد به صورت وبینار در سالن آکادمی ملی المپیک خبر داد و گفت: در این مجمع قرار است گزارش عملکرد مالی فدراسیون در سال گذشته و همچنین گزارش بازرس و خزانه دار ارائه شود و از نظر مالی شفاف سازی صورت بگیرد تا مشکلی در اجرای برنامه های سال جاری نداشته باشیم.

اکبری تصریح کرد: برنامه ریزی خوبی در سال جاری انجام شده که برای اجرای این برنامه ها منتظر هستیم تا ببینیم وضعیت کشور از نظر بیماری چگونه خواهد بود تا برنامه های پیش بینی شده خود را عملیاتی کنیم و در اشاعه میراث فرهنگی و بومی و محلی کشور روند رو به رشدی داشته باشیم.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بومی محلی خاطرنشان کرد: در پنج ماه گذشته سعی کردیم هیچ کاری روی زمین باقی نماند و در شرایط کرونایی برنامه ها را به خوبی پیش ببریم. همچنین کارگروهی تحت عنوان قوانین و مقررات در فدراسیون تشکیل دادیم تا قوانین و مقررات ورزش های بومی، محلی را در سطح کشور یکسان سازی کنیم.

وی اضافه کرد: در خصوص بحث آموزش نیز به دنبال آن هستیم تا با راه اندازی سامانه جامع آموزش در فدراسیون قوانین و مقررات داوری، مربیگری و… بطور یکسان دیده شود. همچنین با راه اندازی این سامانه در آینده می توانیم به این موضوع پی ببریم که در تمام رده های سنی وضعیت چگونه است و چه موضوعات آموزشی را باید در نظر بگیریم. در حقیقت می توانیم به یک جامعه آماری دقیقی از تعداد ورزشکاران سازمان یافته روستایی و عشایری دست پیدا کنیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون مشکل بدهی دارد یا خیر؟ افزود: طی پنج ماهی که سرپرستی فدراسیون را بر عهده گرفتم این فدراسیون هیچ بدهی نداشته و سعی دارم شرایطی فراهم کنم تا اعتبارات بیشتری را در آینده برای ورزش روستایی و عشایری جذب کنم.

اکبری یکی دیگر از برنامه های خود را به روزرسانی سایت ورزش روستایی و عشایری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: با به روزرسانی سایت سعی داریم کلیپ های آموزشی خوبی را در اختیار مردم روستایی و عشایری قرار دهیم تا آنها نسبت به رشته های روستایی و عشایری شناخت بهتری پیدا کنند.

وی گفت: یکی از هدف گذاری ها در ورزش روستایی مطرح کردن این رشته در سطح جهان است. ما پتانسیل های خوبی در بین ورزشکاران روستایی و عشایری داریم که اگر استعدادیابی خوبی در آنها صورت بگیرد در آینده می توانیم در بعد قهرمانی نیز به رقابت بپردازیم و در سطح جهان ورزش بومی، محلی را اشاعه و مطرح کنیم.

وی در پایان از برگزاری المپیاد ورزش روستایی و  مسابقات چندگانه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در سال گذشته عملکرد خوبی در اجرای اولین دوره جام خوشه چین داشتیم، امسال سعی داریم علاوه بر افزایش تعداد رشته ها در دومین دوره جام خوشه چین با حضور پربار در این جام در المپیاد ورزش روستایی و همچنین مسابقات چندگانه نیز شرکت کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *