فرامرزیان: ۷۰ درصد فعالیت‌های ورزشی کشور الکترونیکی است


فرامرزیان: ۷۰ درصد فعالیت‌های ورزشی کشور الکترونیکی است

فرامرزیان در نشست مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان با معاون اول رییس جمهور به ارائه گزارشی از اقدامات مرتبط با توسعه مدیریت و منابع در دولت تدبیر و امید پرداخت.

به گزارش سادس و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، معاون توسعه مدیریت و منابع در این نشست گفت: وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل استان ها در این دوره از ظرفیت خیرین ورزش‌یار به بهترین شکل استفاده کردند که بالغ بر ۲۹۲ میلیارد تومان، مبلغ کمکی است که از طرف خیرین ورزش‌یار در قالب ماده ۱۰ توانستیم جذب کنیم.

وی با اشاره به منابعی که در خصوص توسعه فضاهای ورزشی از محل اعتبارات ملی و پروژه‌های استانی محقق شده، اظهار داشت: جدا از پروژه‌هایی که توسط شرکت توسعه ونگهداری اماکن ورزشی کشور تحقق پیدا کرده، حدود دو میلیون مترمربع به سرانه ورزشی کشور اضافه شده که با مبلغی درحدود ۹۷۸ میلیارد تومان در سال های ۹۷ و ۹۸ اجرایی شد.

فرامرزیان در خصوص موضوع ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده گفت: فرصت بسیار ارزشمندی است که ما توانستیم منابع قابل توجهی را از این جهت جذب کنیم. ما بیش از ۱۰ هزار مکان ورزشی داریم که حدود چهار هزار مکان ورزشی را از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار کردیم.

وی تصریح کرد: درآمد ما از این بخش از ۱۵ میلیارد در سال ۹۲ به ۱۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است. بخشی از این فضاها، اماکن روستایی است که در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفت و طبق دستورالعملی که وجود داشت اماکن مازاد را در اختیار بخش خصوصی قرار دادیم.

فرامرزیان در ادامه از واگذاری و بهره‌برداری سه ساله از برخی اماکن تخصصی ورزشی به هیئت‌های ورزشی در سال گذشته به صورت رایگان خبرداد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان از دیگر اقدامات این حوزه را کمک‌های فنی اعتباری به بخش غیردولتی عنوان کرد و گفت: با همکاری فعالان این حوزه و هماهنگی با بانک‌های عامل، مبلغی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان در دو سال گذشته پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در موضوع سامانه پایگاه داده‌های اماکن ورزشی در وزارت ورزش و جوانان نیز با کاری که صورت گرفت درحال حاضر دسترسی کامل به این سامانه وجود دارد. امروز در وزارتخانه فعالیت‌ها و اقدامات ما به صورت دیجیتال انجام می‌شود و یکی از دلایلی که در ایام کرونا روند کاری ما را کاهش نداد همین امر است.

فرامرزیان با تاکید بر همچنین بحث شفاف‌سازی و انضباط مالی در فدراسیون‌ها گفت: امروز ۸۲ درصد از مکاتبات ما به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و رقمی حدود یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان در بحث خرید کاغذ صرفه‌جویی کردیم.

وی در پایان افزود: ما برای ارتقای سطح مدیریت ورزش نیز از بیشترین ظرفیت داخلی مجموعه بهره گرفتیم و کمتر از نیروهای مامور استفاده کردیم. ۱۷۰ نفر از قهرمانان را نیز با توجه به آیین‌نامه توانستیم جذب کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *