ماجراهای انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی/ ۲ عضو هیئت رییسه کاندیدای ریاست!


ماجراهای انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی/ ۲ عضو هیئت رییسه کاندیدای ریاست!

علی رغم استعفای سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی جهت شرکت در انتخابات ریاست این فدراسیون، کماکان دو عضو دیگر هیئت رییسه همزمان در سمت خود فعالیت می کنند و علاوه بر این نامزد انتخابات نیز هستند!

به گزارش سادس، ششم آبان‌ماه سال گذشته دوره چهارساله ریاست غلامرضا نوروزی در فدراسیون پزشکی ورزشی به اتمام رسید، اما با توجه به اینکه ۱۸ آبان‌ماه سال ۹۴ حکم ریاست او به امضای وزیر وقت ورزش و جوانان رسیده بود تا ۱۸ آبان‌ماه ۹۸ به طور قانونی ریاست این فدراسیون را عهده‌دار بود و تا ششم آذرماه سال گذشته که مهرزاد خلیلیان به عنوان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی از سوی وزیر ورزش و جوانان منصوب شد، به فعالیت خود در این سمت ادامه داد.

تصویب نشدن اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی

چهار فدراسیون ورزشی متشکل از فدراسیون های پزشکی ورزشی، پهلوانی و زورخانه‌ای، ورزش های همگانی و نیز فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در انتظار اساسنامه جدید بودند تا مجمع آنها به صورت تابعی از دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان برگزار شوند اما در نهایت به دلیل طولانی شدن روند تصویب این اساسنامه در شورای نگهبان از آذرماه سال جاری تا کنون وزارت ورزش را بر آن داشت که انتخابات فدراسیون ورزش های همگانی را بر اساس همان اساسنامه قبلی برگزار کند و برگزاری انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی نیز به همین منوال در دستور کار قرار گرفته است.

آغاز روند برگزاری انتخابات

با توجه به اتمام دوره شش ماهه سرپرستی مهرزاد خلیلیان در فدراسیون پزشکی ورزشی، ثبت نام نامزدهای ریاست این فدراسیون از دوم تیرماه سال جاری یعنی حدود هفت ماه از آغاز دوره وی، ثبت نام از کاندیداها برای تصدی ریاست این فدراسیون کلید خورد و تا ۱۵ تیرماه ادامه یافت و در نهایت ۱۴ کاندیدا در برای رقابت انتخاباتی در فدراسیون پزشکی ورزشی ثبت نام کردند.

گفتنی است مهرزاد خلیلیان به مدت هفت ماه و ۲۰ روز سکان سرپرستی فدراسیون پزشکی ورزشی را عهده دار بود، این در حالی است که مهلت قانونی برای دوره سرپرستی فدراسیون های ورزشی، شش ماه در نظر گرفته شده است.

اقدام عجیب فدراسیون پس از پایان مهلت ثبت نام

در کمال تعجب و درحالی که فدراسیون پزشکی ورزشی اسامی کاندیداهای انتخابات را با اتمام مهلت ثبت نام، اعلام نکرد پس از پیگیری های خبرنگار سادس مشخص شد که مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، غلامرضا نوروزی رییس سابق فدراسیون پزشکی ورزشی، امیرحسین براتی، سعید کاظمی، محمد اسد مسجدی، کرم الله علیمرادی، داود آزادبخت، حسن تامینی، ابراهیم عباسی، رضا میرابوطالب، فرزین حلبچی، داود باقری، محمد حسین پورغریب و جمالی عزآبادی به منظور شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی ثبت نام کرده‌اند.

جابجایی در سرپرستی فدراسیون پزشکی ورزشی

۲۶ تیرماه سال جاری بود که وزیر ورزش و جوانان در حکمی محمد اسد مسجدی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون پزشکی ورزشی منصوب و اعلام کرد: “با توجه به تعهد و تجربه جناب عالی در امور مدیریتی و به استناد اختیارات مندرج در ذیل ماده ۱۰ اساسنامه فدراسیون های ورزشی به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی منصوب می شوید. شایسته است ضمن انجام امور جاری فدراسیون با هماهنگی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون اقدام نمایید. توفیق روز افزون جناب عالی را از درگاه ایزد متعال خواستارم. “

ساعاتی بعد نیز بنابر اعلام معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، مهرزاد خلیلیان به عنوان مشاور این معاونت در مقابله با کرونا و سخنگوی ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در ورزش منصوب شد. بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان، مهرزاد خلیلیان به دلیل کاندیداتوری در انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی از سمت خود استعفا داد و این تصمیم در راستای اجرای عدالت در مورد تمامی کاندیداهای احراز پست فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شد.

انصرافی ها…

تاکنون محمد اسد مسجدی به دلیل انتخاب سرپرستی فدراسیون پزشکی ورزشی، از کاندیداتوری ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی انصراف داده است و طبق شنیده های خبرنگار سادس، چهار نفر دیگر نیز از نامزدی انتخابات ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی منصرف شده اند تا در صورت تحقق این اتفاق، تعداد نامزدها به ۹ نفر برسد.

دو عضو دیگر هیئت رییسه کماکان نامزد ریاست فدراسیون!

هرچند مهرزاد خلیلیان به عنوان سرپرست سابق و به دلیل شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی از سمت خود استعفا داد اما کماکان دو عضو هیئت رییسه این فدراسیون به نام های حسن تامینی و سعید کاظمی در سمت خود فعالیت می کنند در حالی که حضور آن ها در هیئت رییسه فدراسیون پزشکی ورزشی ماهیتا، تفاوتی با فعالیت مهرزاد خلیلیان به عنوان رییس نداشت.

بنابراین همانگونه که وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده است که استعفای خلیلیان از سرپرستی، در راستای اجرای عدالت در مورد تمامی کاندیداهای احراز پست فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شده است در زمینه استمرار فعالیت دو عضو دیگر هیئت رییسه این فدراسیون نیز باید تجدید نظر شود و اگر این دو نفر قصد شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی را دارند باید همانند مهرزاد خلیلیان از سمت خود استعفا کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *