راه‌اندازی مرکز آموزش تخصصی نجات غریق و غواصی


راه‌اندازی مرکز آموزش تخصصی نجات غریق و غواصی

مرکز آموزش تخصصی نجات غریق و غواصی در ساختمان جدید این فدراسیون راه‌اندازی شد.

ایلخان نوری در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: مرکز آموزش تخصصی نجات غریق و غواصی در ساختمان جدید که از فدراسیون دوچرخه‌سواری خریداری شده، راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید. این مرکز با ظرفیت بیش از ۵۰ نفر به بهترین و به روزترین تجهیزات غواصی و نجات غریق تجهیز شده که قرار است دوره‌های تخصصی داخلی و بین‌المللی به صورت تئوری و عملی در این مرکز آموزش داده شود.

وی گفت: پیش از راه اندازی این مرکز مجبور بودیم برای برگزاری دوره‌های تخصصی غواصی و نجات غریق سالن‌هایی را با هزینه‌های سنگین از سایر فدراسیون‌ها اجاره کنیم اما با راه‌اندازی این مرکز نه تنها فدراسیون می‌تواند درآمدزایی کند بلکه می‌توانیم این مرکز را در اختیار هیات‌های استانی و سایر فدراسیون‌ها برای برگزاری دوره‌های آموزشی و جلسات قرار دهیم و خدمات خوبی را به آنها ارائه دهیم.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی افزود: این مرکز آموزشی از زمانی که مجوز بازگشایی استخرها را دریافت کنیم، فعالیت خود را به طور جدی آغاز خواهد کرد.

نوری همچنین از لغو کلیه مسابقات جهانی نجات غریق و غواصی تا پایان سال میلادی ۲۰۲۰ خبر داد و اظهار کرد: قرار بود مسابقات جهانی نجات غریق در دو بخش زنان و مردان شهریور به میزبانی ایتالیا برگزار شود که متاسفانه به دلیل بیماری کرونا از سوی فدراسیون جهانی لغو و به سال آینده موکول شد. علاوه بر این چند تورنمنت دیگر امسال از سوی فدراسیون جهانی پیش‌بینی شده بود که کلیه تورنمنت‌ها تا پایان ۲۰۲۰ لغو شد.

وی در پایان از لغو سفر دبیر کل فدراسیون جهانی نجات غریق به ایران خبر داد و گفت: قرار بود دبیر کل فدراسیون جهانی نجات غریق تیرماه به ایران بیاید و یک هفته دوره‌های بین‌المللی برای مدرسین نجات غریق برگزار کند که متاسفانه سفر او به ایران به خاطر شیوع بیماری کرونا لغو شد و مشخص نیست چه زمانی دوباره مقدمات سفر او به ایران فراهم شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *