نهمی خادم الشریعه در روز اول مسابقات برق آسای آنلاین فدراسیون جهانی


نهمی خادم الشریعه در روز اول مسابقات برق آسای آنلاین فدراسیون جهانی

سارا سادات خادم الشریعه با وجود شیوع کرونا به مسابقات رسمی برق آسا آنلاین که زیر نظر فدراسیون جهانی شطرنج برای یاد بود ویلهلم اشتیاینیس، قهرمان اسبق جهان در حال برگزاری است حضور پیدا کرده و در روز اول این رقابت ها به جایگاه نهمی بسنده کرد.

به گزارش سادس، با توجه به شیوع کرونا و لغو اکثر مسابقات ورزشی، شطرنج تنها رشته‌ای بود که ورزشکارانش حتی بیشتر از گذشته به رقابت پرداختند. سارا سادات خادم الشریعه بانوی شطرنج باز ایران هم تصمیم گرفت در مسابقات آنلاین زیر نظر فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) شرکت کند و خود را برای رقابت‌های جذاب به چالش بکشد. 

در مسابقات برق آسای آنلاین فیده با عنوان یادبود “ویلهلم اشتیاینیس” که خادم الشریعه در آن حضور دارد شطرنج بازان مطرح دنیا دست به مهره خواهند شد. به اعتقاد بسیاری از شطرنج بازان ویلهلم اشتیاینیس اولین قهرمان انکار ناپذیر شطرنج جهان بوده است. این مسابقات در دو بخش آزاد و بانوان برگزار پیگیری خواهد شد.  

حضور چهره‌هایی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، کاترینا لاگنو نفر پنجم شطرنج بانوان این مسابقات را جذاب کرده است.

خادم الشریعه در روز اول این دیدار به مصاف شش شطرنج باز رفت که در مجموع موفق به کسب یک پیروزی، دو تساوی و سه شکست شد. با این نتایج این بانوی شطرنج باز با دو امتیاز در رده نهم این رقابت ها قرار گرفته است. 

در بخش بانوان ۱۰ شطرنج باز دست به مهره خواهند شد که نفر اول این رده بنده در پایان روز اول مسابقات شطرنج باز از روسیه با ریتینگ ۲۵۲۱ است. 

این مسابقه با کنترل زمان ۳ دقیقه به علاوه ۲ ثانیه طی ۱۸ دور برگزار می‌شود.

این رویداد از ۲۶ لغایت ۲۸ اردیبهشت به میزبانی سایت چس ۲۴ با حضور ۲۰ بازیکن مطرح جهان در دو بخش آزاد و بانوان برگزار خواهد شد که مجموع جوایز ۳۰ هزار یورو خواهد بود که ۱۸ هزار یوروی آن به بخش آزاد و ۱۲ هزار یوروی آن به بخش بانوان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *