کاهش جهانی ارتکاب جرم در روزهای شیوع کرونا


بررسی‌های آماری حاکی از آن است که شیوع بیماری کووید-۱۹ و دغدغه‌های مردم دنیا در مواجهه با آن موجب شده که افراد از خانه خارج نشوند و همین امر منجر به کاهش میزان جرائم در جهان شده است.

به گزارش سادس، در شیکاگو یکی از جرم خیزترین شهرهای آمریکا از زمان آغاز تعطیلی شهر میزان دستگیری‌های مرتبط با مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۴۲ درصدی داشته است. به گفته وکلا بخشی از این کاهش به این دلیل است که فروشندگان مواد مخدر گزینه ای ندارند و باید منتظر رفع رکود اقتصادی باشند.   

به طور کلی میزان جرم در شیکاگو پس از شروع همه گیری این بیماری کاهش ۱۰ درصدی داشته است، روندی که با اعمال محدودیت‌های تردد به منظور مقابله با شیوع کروناویروس در دیگر شهرهای جهان نیز مشاهده شده است.

حتی در مناطقی از دنیا که بالاترین میزان خشونت وجود دارد، تعداد افراد کمتری کشته شده‌اند و سرقت های کمتری صورت گرفته است.

با این وجود مقامات قضایی و انتظامی نگران افزایش خشونت های خانوادگی گزارش نشده هستند و اینکه با طولانی‌تر شدن محدودیت‌ها چه اتفاقی می‌افتد.

همچنین در سراسر منطقه آمریکای لاتین سطح جرائم به میزانی کاهش پیدا کرده که در مدت چند دهه کم‌سابقه بوده است.

به گزارش ژاپن تودی، در آفریقای جنوبی نیز پلیس اعلام کرده است در اولین هفته از زمان آغاز محدودیت‌ها میزان جرائم کاهش قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *