نخستین باران بهاری در استان مرکزی خسارتی نداشت/احتمال سرمازدگی باغات


سادس/مرکزی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: نخستین باران بهاری در استان مرکزی خسارتی به دنبال نداشت.

حمید قیاسی در گفتگو با سادس، اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی قوی به استان طی دو روز اخیر، به طور میانگین ۲۱ میلیمتر باران بارید. در ارتفاعات و مناطق سردسیر نیز بارش ها به صورت برف بوده است و در برخی مناطق ارتفاع برف تا نیم متر هم رسید.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی سازمان هواشناسی میزان بارش حداقل ۳۰ میلیمتر در برخی اوقات از استان دور از انتظار نبود، گفت: با عبور نخستین سامانه بارشی از آسمان استان مرکزی در سال جاری، در ایستگاه هواشناسی محلات نزدیک به ۹ میلیمتر و در شهر غرق آباد ساوه ۴۰ میلی‌متر باران باریده است.

غیاثی با اشاره به بارش برف در نقاط سردسیر و گردنه ها اظهار کرد: خوشبختانه با اعلام آماده باش به دستگاه های خدمات رسان، محورهایی که بر اثر بارش برف به طور موقتی مسدود شده بودند با تلاش عوامل راهداری و دهیاران روستاها در کمترین زمان ممکن بازگشایی شدند و در حال حاضر هیچ محور مواصلاتی شهری و روستایی مسدود نیست. البته در برخی راه های استان به دلیل شدت بارش ها تردد وسایط نقلیه با کندی مواجه شده بود.

وی افزود: پیش بینی می شود دمای استان در سردترین لحظات به طور میانگین به منفی دو درجه تا منفی چهار درجه برسد. همچنین پیش بینی می شود در برخی نقاط استان همچنان شاهد بارش های متناوب بهاری باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی اظهار کرد: خوشبختانه تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر بروز خسارت متاثر از سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های استان گزارش نشده است.

وی بیان کرد: در برخی نقاط سردسیر استان مثل خنداب، تفرش، شازند، فراهان، خرقان، نوبران و … به دلیل کاهش محسوس دما احتمال سرمازدگی باغات وجود دارد.

غیاثی از مسئولان جهاد کشاورزی استان خواست با عبور جبهه هوای سرد از استان نسبت به بررسی میزان خسارات احتمالی وارد شده به باغات اقدام کنند تا بررسی و تصمیم گیری در کارگروه‌های مربوطه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان همچنان در حالت آماده باش هستند و استاندار مرکزی در جلسه روز گذشته مدیریت بحران از فرمانداران و بخشداران سراسر استان خواست تا تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز هرگونه خسارت ناشی از سیلاب احتمالی متاثر از بارش برف و باران در استان را اتخاذ کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *