انجام کارهای جهادی و اعتماد مردم به مسئولان باعث نابودی کرونا در دلگان شد


سادس/سیستان و بلوچستان انجام کارهای جهادی، برنامه ریزی های منسجم و کارآمد و از همه مهمتر اعتماد متقابل مردم به مسئولان به عنوان یک برگ برنده، منجر به نابودی ویروس کرونا در دلگان سیستان و بلوچستان شد.

برخلاف انتظاری که می رفت، دلگان کانون خطر و شیوع بیماری ویروسی کرونا در سیستان و بلوچستان باشد، اما پس از چندین روز اقدام موثر و پیشگیرانه هیچ موردی از کرونا ویروس در دلگان گزارش نشد.

با توجه به اینکه بسیاری از مردم ولایت مدار دلگان به استان قم سفر و مراوده مردمی زیادی بین قم و دلگان وجود داشت و قم به عنوان یکی از مراکز اصلی انتشار کرونا به شمار می رفت، بنابراین  پیش بینی می شد که این شهرستان در اپیدمی شیوع بیماری ویروسی گرفتار شود، اما با اعتماد متقابل مردم به مسئولان و مسئولان به مردم و حضور خانواده ها در منازل شان و تشکیل قرارگاه رسانه ای و بهره گرفتن از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تعطیل کردن بازار و ضد عفونی کردن شهرها و اجرای مستمر برنامه های نظارتی و کنترلی و چندین برنامه موفق دیگر سبب گردید که دلگان سالم ترین شهر سیستان و بلوچستان بماند و تاکنون از خطرات کرونا ویروس در امان بماند.

مردم دلگان با درک شرایط و احساس خطر کردن از شیوع بیماری ویروسی کرونا به صورت خودجوش در منازل خود ماندند و بازارها تعطیل و طرحهای مختلفی از سوی مسئولان تدوین، اجرایی و عملیاتی گردید، که هم اینک با گذشت چند روز از گرفتار شدن کشور؛ شاهد پاکی این شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان دلگان گفت: در روزهای دشوار کرونایی شاهد همراهی و همگامی مردم خوب این شهرستان و ائمه جمعه بودیم و الحمدلله تا این لحظه شاهد شکست کرونا ویروس هستیم و امیدواریم با تداوم این شرایط جشن پیروزی در مقابل این بیماری را در دلگان برپا کنیم.

مجتبی شجاعی در گفت و گو با سادس افزود: با بسیج امکانات، تجهیزات و نیروها و پای کار بودن مردم و مسئولان و انجام کارهای جهادی، اجرای برنامه های آموزشی و پیشگیرانه و تاثیرگذار به خوبی توانستیم اوضاع را مدیریت و تحت کنترل خود در بیاوریم.

مقام عالی دولت در دلگان بیان کرد: تلاش ها، همکاری و همراهی علما و امامان جمعه شیعه و سنی، مجموعه های ارزشمند بسیج، سپاه و نیروهای نظامی و انتظامی و ارتش دلاور، شبکه بهداشت و کارکنان سخت کوش عرصه سلامت، پزشکان و پرستاران ایثارگر و خادمان مردم در بیمارستان امام رضا(ع)، شهرداری ها و بخشداران و مدیران و کارکنان دستگاههای اجرائی، گروههای جهادی و طلاب و همکاری های خوب کارکنان اداره تبلیغات اسلامی؛ همت و اراده و مشارکت فعال مردم و کسبه و بازاریان و غیره در روزهای دشوار کرونایی برای دلگان افتخار و عزت آفرید.

شجاعی اظهار داشت: انسجام و وحدت و همراهی حضور پایدار و موثر مردم دلگان در صحنه مبارزه با کرونا الگویی بارز و برجسته از مقاومت و ایثار و رسیدن به جایگاهی متعالی است که در آن رحمت های پروردگار متعال سرازیر شده و همگان در سایه پر مهر و محبت الهی زندگی سالمی را سپری می کنند.

وی ادامه داد: در هر جامعه و منطقه ای وحدت و اخوت و در کنار هم بودن و امداد و یاری رساندن به هم نوعان و تقویت حس نوعدوستی باشد، یقینا امداد و نصرت الهی نیز می آید و شاکر و سپاسگزار پروردگار متعال هستیم که به یاری مردم خوب و مسئولان تلاشگر دلگان آمد و امید می رود در روزهای آینده شاهد شکست کامل ویروس کرونا در این منطقه باشیم.)؛&.

وی گفت: از جمله اقدامات فرهنگی در دلگان، ساخت مستند ۷ قسمتی و مصاحبه با ۲۳ نفر از معتمدین، علما و شخصیتهای برجسته دلگان و توصیه های لازم، تشکیل قرارگاه رسانه ای پیشگیری و مقابله با کرونا با استفاده و دعوت از ۹  نفر از فعالین مجازی دلگان، تهیه و انتشار تعداد ۲۱ مورد اینفوگراف و ۱۳ مورد مونشن گرافی، انجام تعداد ۴ مورد مانور کارناوال خودرویی آگاهسازی مردم و…، برگزاری مسابقه اینترنتی هنر در خانه و اهدا جایزه به منتخبین به صورت روزانه، راه اندازی سامانه پرسش و پاسخ مدیریت بحران دلگان، راه اندازی چالش مجازی دلگانی در خانه میماند، انتشار ۱۵ اطلاعیه مستمر از ابتدای بحران و.. در چهارچوب انسجام بخشی فرهنگی است.

وی گفت: با فرمانداران جازموریان در حوزه کرمان نیز هماهنگی های لازم صورت پذیرفته و کاملا در مسیر هم افزایی حرکت میکنیم و با تدابیر استاندار محترم و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در سطح شهرستان امورات دد حال اجراست.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *