مردم « مصداق هلک المسوفون » نباشند


سادس/کردستان امام جمعه منطقه صالح آباد شهرستان سقز امروز با صدور پیامی هشداردهنده، از شیوع کرونا ویروس به عنوان « بلای قرن » نام برد و از مردم این شهر خواست برای جلوگیری از تبعات این بیماری، فرامین متخصصان بهداشت را در دستور کار قرار دهند.

علی رغم آنکه شهر سقز از شدیدترین کانون‌های آلوده به ویروس کوویید 19 در استان کردستان است، به گفته مسئولان این شهرستان، مردم هنوز بسیاری اصول بدیهی و بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا را مراعات نمی‌کنند و به همین دلیل، بیم آن می‌رود این ویروس به جد در میان شهروندان گسترش یابد. در سقز تاکنون 4 شهروند مبتلا به ویروس کرونا فوت شده‌اند.

پیام این روحانی در پی آن صادر شد که رسانه‌های محلی سقز امروز هشدار داده بودند که بیشتر کهنسالان سقز به توصیه‌های بهداشتی عمل نمی‌کنند و آن‌ها تنها از روحانیان حرف شنویی دارند.

ماموستا سیدحسن قیصریان امام جمعه صالح آباد سقز با اشاره به تأکید آیه « ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم » یادآوری کرده:« اگر دیر بجنبیم شاید همه چیز را از دست بدهیم و دیگر زانوی غم بغل گرفتن اثری ندارد».

به عقیده او این روزها که کاسه قلب هر مسلمان واقعی مالامال ازغم و اندوه است اما دقیق وقت مناسبی برای همکاری و خیرخواهی است بر همین مبنا از همه مردم خواسته مواظب باشند که « مصداق هلک المسوفون » نباشند.

این روحانی از مردم سقز خواسته: در مقابل این بلای قرن (کرونا ) عاقلانه برخورد کنند و از هر گونه حرکت احساسی پرهیز و فرامین متخصصان بهداشت را حسب استطاعت عملی کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *