جبران کمبود مواد ضدعفونی در استان مرکزی ظرف یکی دو روز آینده


سادس/مرکزی استاندار مرکزی گفت: با پیگیری صورت گرفته ظرف یکی دو روز آینده کمبود مواد ضدعفونی، ژل و ماسک در استان جبران می شود.

سید علی آقازاده شامگاه سه شنبه 13 اسفندماه در جریان بازدید از بیمارستان آیت الله خوانساری اراک بیان کرد: با اینکه استان مرکزی پس از استان قم دومین استانی در کشور بود که موارد ابتلا به ویروس کرونا را شاهد بود، اما در حال حاضر که بیش از 10 روز از شیوع این بیماری می گذرد با شرایط تثبیت شده در این حوزه مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه این شرایط تحت کنترل حاصل تلاش کادر درمان، دانشگاه علوم پزشکی و مردم است، افزود: در روزهای اول شیوع این ویروس در استان تصمیمات مفید و به موقعی همچون تعطیلی مدارس، مراکز تجمع و دانشگاه ها و اصلاح ساعات کار ادارات اتخاذ شد.

آقازاده تصریح کرد: کادر درمان و پرستاران نیروهای خط مقدم در جبهه مبارزه با این بیماری هستند و در این بازدید از یکی دو پرستاری که به ویروس مبتلا بودند نیز عیادت شد،که خوشبختانه در شرایط مطلوبی قرار دارند. این شرایط نشان می دهد که همه در این مبارزه پای کار بودند و مردم نیز با رعایت موارد ایمنی باعث شدند بیماری در استان ثبات نسبتا قابل قبولی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: به رغم همه کمبودها مانند کمبود مواد ضدعفونی کننده، ماسک و لباس حفاظتی، اما مردم با صبر و همکاری مناسب کمک کردند که بیماری در استان نسبتا تحت کنترل باشد و اگر دو هفته آینده را با همین روش و همکاری مردم پشت سر بگذاریم تقریبا دوره پیک بیماری را می توانیم پشت سر بگذاریم و تعداد بیماران روند کاهشی خواهد داشت.

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در مسیر و کریدور تردد کشور است، همسایه استان قم است، اما تلفات ما به نسبت باقی استان ها بسیار پایین تر بوده است، همچنین با پیگیری انجام شده توسط ستاد مقابله با ویروس کرونا، مقدار زیادی از کمبود مواد ضدعفونی، ژل و ماسک ظرف یکی دو روز آینده جبران می شود. در دو شهرستان استان مثل ساوه و دلیجان مشکلات زیادی داریم و فردا و پس فردا جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در این دو شهرستان برگزار خواهد شد و امیدواریم با برنامه ریزی و تامین نیاز این دو شهرستان، با همکاری مردم شرایط را تحت کنترل داشته باشیم.

بهبود 15 بیمار کرونایی

به گزارش سادس، در این بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه قبل از ورود این ویروس به کشور و استان مرکزی برنامه ها و جلسات خوبی برگزار شد، گفت: آموزش مناسب در مدارس، دانشگاه، خوابگاه ها، پادگان و … داده شده بود و در حالت آماده باش کامل قرار داشتیم.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: یکی از نقاط قوت استان مرکزی تجهیز استان به امکانات تشخیص ویروس کرونا بود و به همین دلیل در خصوص اولین مورد مشکوک در کمتر از 24 ساعت جواب آزمایشگاه اخذ و مورد شناسایی و قرنطینه شد و همین امر غربالگری را سرعت بخشید.

وی استراتژی دانشگاه برای مهار ویروس کرونا را پیشگیری و سپس کنترل سرعت انتشار ویروس پس از ابتلای فرد به بیماری دانست و گفت: خوشبختانه مجموعه استان جهادی عمل کرد، مدارس و دانشگاه ها به موقع تعطیل شدند و نتیجه اقدامات امروز رضایت بخش است. علاوه بر آن پویش نه به دست دادن قبل از شیوع ویروس و پویش ماندن در خانه بعد از شیوع ویروس راه اندازی شد و آموزش های مناسبی در قالب پمفلت ارائه شد.

جمالیان گفت: امروز 13 اسفندماه شمار مبتلایان به ویروس در استان مرکزی 97 نفر است، دو شهرستان ساوه و دلیجان نسبت به دیگر شهرستان ها مشکلات جدی تری دارند و شب گذشته از دلیجان بازدیدی صورت گرفت و تهمیدات خوبی اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه ماندن مردم در خانه کمک شایانی به کنترل ویروس می کند، افزود: خوشبختانه پویشی در کارخانجات دلیجان راه اندازی شده است که حاکی از تعطیلی و عدم حضور کارگران و کارمندان استان های همجوار  در این شهرستان است و این موارد باعث می شود که تا پایان هفته بتوانیم شرایط دلیجان را تحت کنترل درآوریم و در مورد بیماران بدحال تمهیدات درمانی خوبی چیده شده است که می توان آمار تلفات را کاهش داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: تا عصر امروز 15 مورد بهبودی کامل از ویروس کرونا در استان مرکزی به ثبت رسیده است و تعداد موارد فوتی کماکان 9 مورد است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *