آقاکوچکی: مشکل ویلچر نداریم/ عملکرد بهتری در توکیو خواهیم داشت


آقاکوچکی: مشکل ویلچر نداریم/ عملکرد بهتری در توکیو خواهیم داشت

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: سعی داریم در این دوره از بازی‌های پارالمپیک عملکرد بهتری نسبت به ریو داشته باشیم.

عباس آقاکوچکی پس از بر عهده گرفتن هدایت تیم ملی بسکتبال با ویلچر در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: چون وضعیت تیم ملی بسکتبال با ویلچر برای حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو مشخص نبود، تقریبا زمان زیادی را برای آماده‌سازی این تیم از دست دادیم و کمتر از پنج ماه فرصت داریم تا تیم را برای توکیو آماده کنیم. از سوی دیگر به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور متاسفانه تمام فعالیت‌های ورزشی لغو شده و در حال حاضر امکان ارائه هیچ برنامه‌ای برای تیم ملی بسکتبال با ویلچر نیستیم.

وی ادامه داد: طی نشستی که فردا دوشنبه در محل کمیته پارالمپیک با مسئولین کمیته در خصوص وضعیت تیم ملی بسکتبال با ویلچر خواهیم داشت برنامه اردویی این تیم تدوین خواهد شد. البته به دنبال برگزاری یک اردوی تدارکاتی تا قبل از پایان سال هستم که موافقت برپایی این اردو بستگی به تصمیم کمیته پارالمپیک دارد که در چنین شرایطی اجازه برگزاری اردو را به ما بدهد یا خیر؟

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر همچنین درباره‌ وضعیت لژیونرهای این تیم و این‌که چه زمانی به تیم ملی ملحق خواهند شد، ادامه داد: شش بازیکن لژیونر ایران در حال حاضر در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند که اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد. سعی ما بر این است که اردوهای داخلی برای بازیکنانی که در داخل کشور هستند برپا کنیم و بعد از پایان لیگ بازیکنان لژیونر آنها را نیز به تیم ملی دعوت کنیم.

وی پیرامون این پرسش که آیا اردوهای تیم ملی بسکتبال باویلچر نیز همانند سایر رشته‌های پارالمپیکی در کیش برگزار خواهد شد یا خیر؟ خاطر نشان کرد: برنامه ما این است که بتوانیم اردوهای بسکتبال با ویلچر را در شهرستان‌های مختلف برگزار کنیم تا بتوانیم تیم خوبی را برای پارالمپیک آماده کنیم ولی هنوز مکان برگزاری و تاریخ شروع اردوها مشخص نیست و در جلسه‌ای که فردا در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار خواهد شد، وضعیت اردوهای این تیم مشخص می‌شود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با بیان این‌که به دنبال برپایی چند اردوی برون مرزی در سال آینده هستیم، اظهار کرد: به جز اردوهای داخلی سعی ما براین است که چند اردوی برون مرزی برای این تیم قبل از اعزام به توکیو داشته باشیم. البته تمام این برنامه‌ریزی‌ها بستگی به وضعیت کشور از نظر پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دارد و در حال حاضر هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

آقاکوچکی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پیش‌بینی کسب سکو در پارالمپیک توکیو را دارید یا خیر؟ گفت: پیش‌بینی کسب سکو به راحتی امکان‌پذیر نیست. با توجه به این‌که بسکتبال باویلچر در آخرین لحظه پارالمپیکی شد، سعی داریم با تدوین برنامه‌های آماده‌سازی بتوانیم بهترین جایگاه را در توکیو نسبت به ریو داشته باشیم. البته این تیم نسبت به سال گذشته روند صعودی داشته و با عملکرد موفقی که در جام جهانی آلمان در سال ۲۰۱۸ و سپس بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا داشت این نوید را می‌دهد که ما بتوانیم در توکیو جایگاه خوبی را کسب کنیم.

وی در خصوص ویلچرهای بازیکنان نیز اظهار کرد: چون اکثر بازیکنان این تیم لژیونر هستند و از نظر شرایط اقتصادی مشکلی برای تهیه ویلچرهای استاندارد و مدرن ندارند، بنابراین مشکلی از نظر ویلچر نداریم.

آقاکوچکی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا تصور می‌کردید که دوباره هدایت تیم ملی را در پارالمپیک توکیو برعهده بگیرید، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط و تجربه کاری بالای من در این رشته، انتظار داشتم که دوباره هدایت این تیم را برعهده بگیرم، برای موفقیت این تیم طی سال‌های قبل زحمات زیادی کشیدم و انتظاری بیشتر از این نبود. به هر صورت تصمیمی که در برهه کنونی از سوی کمیته پارالمپیک گرفته شد، تصمیم به جا و درستی بود.

انتهای پیام  

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *