صعود یک پله‌ای ایران در رنکینگ جهانی شطرنج/ خادم الشریعه در رده ۱۴ بانوان جهان


صعود یک پله‌ای ایران در رنکینگ جهانی شطرنج/ خادم الشریعه در رده ۱۴ بانوان جهان

شطرنج ایران در جدیدترین رده بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج با یک پله صعود در رده ۲۷ قرار گرفت.

به گزارش سادس، در جدیدترین رنکینگ جهانی ماهانه شطرنج علیرضا فیروزجا با ریتینگ ۲۷۲۸ و با دو پله صعود در رده بیست‌ و یکم رنکینگ جهانی شطرنج قرار گرفت. او ماه گذشته با ریتینگ ۲۷۲۶ در رده بیست‌ و سوم قرار داشت. فیروزجا همچنان بهترین شطرنج‌باز جهان در رده سنی جوانان است. در حال حاضر در کل جهان تنها ۳۷ شطرنج باز ریتینگ بالای  ۲۷۰۰ دارند.

پرهام مقصودلو شطرنج باز ایران با ریتینگ ۲۶۷۶ در رده ۵۹ قرار گرفت. او در ماه گذشته با  ریتینگ ۲۶۷۴ در رده ۶۱ قرار داشت.

همچنین در بخش استاندارد، مگنوس کارلسن، قهرمان حال حاضر جهان با ۲۸۶۲ واحد ریتینگ در صدر برترین شطرنج بازان جهان قرار دارد.

در بخش استاندارد بانوان سارا سادات خادم‌الشریعه با ریتینگ ۲۴۹۴ و یک پله سقوط در رده ۱۴ جهان قرار دارد و مبینا علی‌نسب، آتوسا پورکاشیان در رده‌های بعدی هستند.

در بخش استاندارد جوانان، علیرضا فیروزجا همچنان در رده نخست جهان و پرهام مقصودلو در رده سوم جهان هستند. در بخش بانوان نیز مبینا علی‌نسب در رده ۲۴ دنیاست و آناهیتا زاهدی‌فر و انوشا مهدیان در رتبه‌های ۸۹ و ۹۰ ایستاده‌اند.

همچنین شطرنج ایران که در ماه‌های گذشته با خروج فیروزجا هشت پله سقوط کرده بود و در رده ۲۸ جهان قرار داشت در این ماه موفق شد یک پله صعود کند و در رده بیست و هفتم جهان بایستد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *