سند سازگاری با کم‌آبی در استان مرکزی اجرایی می‌شود


سادس/مرکزی استاندار مرکزی گفت: سند سازگاری با کم‌آبی از ابتدای سال آینده در استان اجرایی می‌شود.

سیدعلی آقازاده سه شنبه بیست و نهم بهمن ماه در شورای حفاظت از منابع آب استان تصریح کرد: در حال حاضر میانگین بارش‌های استان مرکزی از متوسط بارش‌ها کمتر است که نشان می‌دهد ممکن است سال پرتنشی برای مصارف مختلف شرب، صنعتی و کشاورزی در استان داشته باشیم که در این راستا فرمانداران باید اقدام لازم را جهت مقابله با چاه‌های غیرمجاز و تحقق تعهد مشخص شده برای شهرستان‌ها انجام دهند.

وی با بیان اینکه سند سازگاری با کم‌آبی در استان از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود، افزود: در این راستا همه فرمانداران مکلف هستند بر مبنای سند مصوب آب استان اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم را در شهرستان‌های مربوطه انجام دهند تا بتوانیم با اجرای مناسب این سند از ذخایر آب زیرزمینی و نزولات آسمانی بهره برداری مناسب داشته باشیم.

استاندار مرکزی اضافه کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید محافظت لازم را در خصوص چاه‌های صنعتی و شرب استان در دستور کار قرار دهند.

آقازاده با اشاره به فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب گفت: می‌طلبد در بخش کشاورزی با استفاده از روش‌های جدید و حمایت‌های دولت از میزان آب موجود حداکثر بهره‌برداری انجام شود.

به گزارش سادس، معاون عمرانی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: کیفیت چا‌ه‌های آب اراک به دلیل استفاده از شبکه آب و فاضلاب رو به بهبود بوده و کیفیت خروجی آب فاضلاب استان مرکزی برای بخش‌های مورد استفاده در حد استاندارد است.

مهدی زندیه وکیلی افزود: در سنوات گذشته بخشی از چا‌ه‌های اراک آلوده به نیترات  بود اما با اقدامات خوب صورت گرفته برای کیفیت آب این چاه‌ها امیدواریم کیفیت چاه‌ها روزبروز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *