فتح‌الله‌زاده: اگر انتخابات فدراسیون واقعی بود، باید دایی، دادگان و صفایی شرکت می‌کردند


فتح الله زاده

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال به انتقاد از سازوکار انتخابات این فدراسیون پرداخت.

به گزارش سادس، علی فتح‌الله زاده، عضو هیات مدیره استقلال با اعلام نام نویسی برای سمت کارشناسی هیات رییسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: من سابقه حضور در اولین دوره هیات رییسه فدراسیون فوتبال را دارم. فوتبال ما در این چند سال عقب گرد نداشته اما درجا زده‌ایم و وضعیت فوتبال ما با توجه به کره‌جنوبی و ژاپن شایسته نام ایران نیست. با توجه به تجاربی که در استقلال و فدراسیون فوتبال داشتم، امیدوارم بتوانم در پیشبرد سیاست‌های کلان کمک حال فوتبال شوم.

او در واکنش به این سوال که آیا به طور کامل از استقلال جدا شده است، اظهار کرد: استعفای خودم را از مدتی قبل به وزیر ورزش و جوانان فرستادم و و ان‌شاء الله با آن موافقت می‌کنند. قطعا من تصمیم به کناره‌گیری گرفتم. از من خواستند کارهای اجرایی را انجام دهم اما وقتی وارد شدم، کار اجرایی به اما و اگر سپرده شد و هوادار هم انتظار دارد تیم را در جایگاه واقعی خود ببیند. وقتی من می‌بینم با توجه به سمتم نمی‌توانم تیم را به جایگاه اصلی خود برسانم، تصمیم به کناره‌گیری گرفتم. هوادار هنوز نتوانسته بین سمت هیات رییسه و مدیرعاملی تفکیکی را قائل شود. من هم توضیح می‌دهم اما هودار انتظار دارد من بازیکن بیاورم و تحول ایجاد کنم. دیدم من و هوادار اذیت می‌شویم و کنار رفتم تا یک فرد بهتر انتخاب شود.

این عضو هیات رییسه استقلال در واکنش به این که برخی انتظار داشتند او و فرهاد مجیدی به عنوان مدیرعامل و سرمربی تیم را به موفقیت برسانند، گفت: ان‌شاء‌الله روزی با پست اجرایی بر می‌گردم و فرهاد مجیدی هم به عنوان سرمربی فعالیت خواهد کرد و ستاره سوم را با همدیگر به دست خواهیم آورد.

وی درباره بدهی‌های هنگفت فدراسیون فوتبال از جمله بدهی به ویلموتس اظهار کرد: قبل از این که کار ورزشی کنم، کار مطبوعاتی کرده‌ام. اجازه ندهید افرادی که شعار می‌دهند و لطمه می‌زنند، به راحتی صحنه را خالی کنند. در باشگاه استقلال وقتی من را کنار گذاشتند، گفتند استقلال رنگ بدهی را نخواهد دید. با توجه به این که در زمان ما ستاره مربعی هم نبود، ما هشتاد درصد درآمدزایی داشتیم. هرکس غیر از این را بگوید می‌توانم با او صحبت کنم. امروزه نباید باشگاه‌ها بدهی داشته باشند. معلوم می‌شود آن حرف‌ها شعار بوده است. در فراسیون فوتبال هم چنین حالتی را می‌بینیم. فوتبال الان حالت الماس را دارد و وقتی برنامه‌ریزی نشود، شرایط بهتر از این نمی‌شود.

فتح‌الله‌زاده با بیان این که انتخابات فدراسیون فوتبال حرفه‌ای نیست و در نتیجه شاهد چالش‌ها و مشکلاتی در اداره فوتبال هستیم، گفت: اگر انتخابات واقعی بود، امروز باید علی دایی،‌ محمد دادگان، صفایی فراهانی و … شرکت کنند. بپذیریم که یک سری افراد دیگر در حال دست اندازی هستند.

ادامه دارد…

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *