ملی‌پوش واترپلو: سعی می‌کنیم سهمیه المپیک بگیریم


آغاز لیگ برتر واترپلو

ارشیا الماسی گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا همه تلاش خود را می‌کنیم تا مدال و سهمیه المپیک بگیریم.

ارشیا الماسی ملی‌پوش واترپلوی ایران در گفت و گو با سادس در مورد روند آماده سازی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک اظهار کرد: ۱۱ ماه است که برای این مسابقات در اردوهای تیم ملی بودیم. آماده‌ایم و همه تلاش خود را برای این مسابقات انجام دادیم. رقبای ما در این رویداد قزاقستان، چین و کره جنوبی است.

ملی‌پوش واترپلوی ایران در پاسخ به این سوال که شانس کسب مدال و سهمیه المپیک در مسابقات قهرمانی آسیا چقدر است گفت: اگر که بخواهم قول دهم شانس مدال ما بالا است و یا اینکه ۱۰۰ درصد سهمیه می‌گیریم درست نیست، چون هیچ چیز از قبل قطعی نیست. ما در مسابقات همه تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه می کنیم. رقبای ما سر سخت هستند، قزاقستان میزبان است و از رقبای سرسخت ما است. چین هم تیم خوبی است، در بازی‌های آسیایی مقابل آن‌ها به تساوی رسیدیم. ما بسیار تمرین کردیم و همه سعی و تلاش خود را می کنیم تا به مدال و سهمیه المپیک برسیم. ما از کار، درس، زندگی و خانواده زده ایم تا بتوانیم سهمیه المپیک بگیریم. همه سعی خود را می کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم و جلوی رقبا کم نیاوریم. بعد از ۴۴ سال در بازی‌های آسیایی مدال گرفتیم و اکنون هم همه تلاش خود را می کنیم تا برای اولین بار صاحب سهمیه المپیک شویم.

وی در ادامه گفت: طبق اعلام قبلی قرار بود این مسابقات ۲۳ بهمن آغاز شود اما به دلیل بیماری کرونا و قرنطینه تیم چین، این مسابقات دو هفته به تاخیر افتاد. فعلا همه منتظر هستیم تا تاریخ قطعی این مسابقات اعلام شود. ۵ اسفندماه تاریخ پیشنهادی است که اعلام کردند و باید ببینیم دقیقا چه زمانی مسابقات شروع می شود. هر چقدر به مسابقات نزدیک می شویم فشار تمرینات کم و کمتر می شود و اکنون با به تعویق افتادن مسابقات باید برنامه ریزی جدید شود تا آمادگی بدنی بازیکنان حفظ شود. صد درصد کادر فنی برای این دو هفته شرایط را سنجیده و برنامه ریزی کرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که مشکلات موجود در تیم ملی چیست گفت: بعد از بازی‌های آسیایی تاکنون تیم ملی یک بازی رسمی و تدارکاتی نداشته است. یکی از مواردی که اصلا به آن توجه نمی شود همین نبود مسابقات رسمی و تدارکاتی مفید است. رشته ما نیاز به مسابقه دارد تا بتوانیم در حین آن به اشتباهات خود پی ببریم و در مسابقات حساس نتیجه خوبی بگیریم و عملکرد خوبی داشته باشیم. اما متاسفانه هیچ مسابقه تدارکاتی مفیدی نداشتیم.

ملی پوش واترپلوی ایران به اردوهای برون مرزی اشاره کرد و گفت: هرچند که ما به اردوی کره جنوبی و سنگاپور رفته ایم، اما این ها اردوهایی بودند که ما از سمت این دو کشور دعوت شدیم. این دو تیم سطحشان از ما پایین تر است، قطعا برای پیشرفت نیاز به اردوهایی است که حریفان سطح بالاتری نسبت به ما  داشته باشند. این دو اردوی تدارکاتی بیشتر از اینکه برای ما تاثیرگذار باشد به نفع سنگاپور و کره جنوبی بود. سایر شرایط کم و بیش خوب است. ایرانی هستیم و از مشکلات اقتصادی آگاهیم. نباید زیاده خواه باشیم. نمی گوییم شرایط فوق العاده است اما خوب است.  

وی که سابقه حضور در لیگ صربستان را دارد گفت: سال گذشته برای لیگ صربستان بازی کردم اما در این سال به دلیل ادامه تحصیل نتوانستم در لیگ های اروپایی بازی کنم. هر چند که از کشورهای صربستان، یونان و کرواسی پیشنهاد داشتم، دانشگاه با مرخصی مجدد من موافقت نکرد. امسال درسم تمام می شود و صد درصد در لیگ های اروپایی بازی خواهم کرد اما باید ببینم که از چه کشورهایی پیشنهاد خواهم داشت.

به گزارش سادس، مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک قرار بود از ۲۴ بهمن ماه در قزاقستان آغاز شود اکنون با دو هفته تاخیر برگزار می شود. دلیل این تاخیر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که باید ورزشکاران چینی دوران قرنطینه خود را سپری کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *