لزوم توجه جدی‌تر به "سواد حرکتی"در مدارس و بازنگری در جایگاه معلمان


سادس/سمنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بر ضرورت توجه جدی‌تر به آنچه "سواد حرکتی"در آموزش و پرورش می‌خواند تاکید کرد و گفت: توجه به سواد حرکتی در مدارس در بلندمدت به ارتقاء نشاط و سلامت اجتماعی می‌انجامد.

حبیب‌الله خجسته‌پور در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان بازنگری در برخی رویکردها در آموزش و پرورش را ضروری خواند و اظهار کرد: سیستم آموزشی کشور برای ارتقای تعلیم و تربیت در مدارس نیازمند بازنگری جدی در جایگاه معلم است.

وی به نقش مدارس و فرهنگیان در پیروزی انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش همواره در کشور و استان دارای اهمیت بوده است و معلمان و دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش غیرقابل انکاری داشتند.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: آموزش و پرورش استان در یک‌سال گذشته در رویدادهای مختلف علمی و… خوش درخشید ، لذا به سهم خود از تلاش‌های تمامی معلمان و فرهنگیان عزیز قدردانی می‌کنم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: تعلق خاطر خاصی به آموزش و پرورش دارم، چراکه سال‌ها در کسوت معلمی به فرزندان کشورم خدمت کرده ام.

خجسته‌پور گفت: اگر انتقادی در امور آموزش و پرورش وجود دارد، انتقاد به معلم نیست، بلکه باید تغییر در سیستم آموزشی کشور انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: به اندازه‌ای که قدرت مانور وجود دارد کارکنان آموزش و پرورش برای اجرای طرح‌های کیفی برای موفقیت روزافزون معلمان و دانش‌آموزان در تلاش باشند.

وی ادامه داد: نقد به این موضوع وجود دارد که چرا ریاست دانشگاه می‌تواند تدریس داشته باشد اما مدیران آموزش و پرورش نمی‌توانند در مدارس تدریس داشته باشند که در این بخش سیستم در کلان ایراد دارد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان تصریح کرد: برگزاری کنکور به شکل‌ کنونی در کشور قصه پرغصه‌ای است که سیستم آموزشی در این بخش نیازمند بازنگری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطر نشان کرد: سیستم آموزشی در کشور نیازمند بازنگری است و باید رویه‌ها در این بخش اصلاح شود.

خجسته‌پور اضافه کرد: معلمان باید علاوه بر رویکردهای درسی، در ایجاد تغییر و تحول مثبت در روحیه دانش آموزان نیز تاثیرگذار باشند.

وی اضافه کرد: برای انتخاب معلم نمونه نباید صرفا مباحث علمی مورد توجه قرار گیرد، بلکه مسائل اخلاقی، انسانی و… در تربیت دانش آموزان هم مورد توجه باشد.

خجسته‌پور گفت: مقام معلم نمونه باید برجسته باشد و نباید بعد از برگزاری آیین‌های تجلیل،‌ معلمان نمونه فراموش شوند.

وی ادامه داد: در برگزاری آیین‌های گرامیداشت مقام معلم، فرهنگیان بازنشسته فراموش‌ نشوند و هدایایی در شان معلمان به معلمان پیشکسوت نیز اهدا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از مسوولان استان خواست از ظرفیت بخش خصوصی به عنوان اسپانسر برای برگزاری آیین تجلیل از مقام معلم استفاده شود.‌

خجسته‌پور گفت: لازم است تا توجه به سواد حرکتی در مدارس نیز مورد توجه قرار گیرد، چرا که این امر در بلندمدت به افزایش نشاط و سلامت اجتماعی منجر خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: باید طرح های آموزش و پرورش به معنای واقعی در مدارس در گام اجرایی قرار گیرد و ارتباط کارکنان آموزش و پرورش با دانش آموزان عمیق‌تر شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *