ضرورت پوشش پهبادی برای مبارزه با قاچاق موادمخدر در استان پهناور سمنان


سادس/سمنان استاندار سمنان بر ضرورت پوشش پهبادی به‌منظور جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و عرضه آن در استان پهناور سمنان تاکید کرد.

علیرضا آشناگر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اظهار کرد: باید ۱۰ درصد بودجه سالانه شهرداری‌ها برای جلوگیری و مقابله با آسیب‌های‌ اجتماعی و فرهنگی و از جمله مقابله با شیوع موادمخدر هزینه شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مقابله با آسیب های ناشی از موادمخدر افزود: محور اصلی مبارزه با مواد مخدر، در ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در نقاط مختلف کشور برنامه‌ریزی می‌شود.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: در پیشگیری و مقابله با شیوع مواد مخدر در جامعه در سال‌های گذشته رویکردهای خوبی مدنظر قرار گرفته است و نیروی انتظامی استان با افزایش کشفیات در مبارزه با مواد مخدر نقش غیرقابل انکاری دارد.

استاندار سمنان با تقدیر از مبارزه با موادمخدر در استان ادامه داد: سمنان استان پهناوری است و یگان پهبادی برای پوشش و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و عرضه آن در استان تلاش می‌کند.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه باید گرایش جوانان به مواد مخدر به عنوان بیماری تلقی شود، گفت: باید اعتیاد برخی گروه‌های سنی به مواد مخدر را با رویکرد بیماری ، پیگیری و درمان کرد.‌ همچنین باید با افرادی که آلوده به مواد مخدر شده اند با رویکرد پیشگیری توجه کرد و گروه‌های مخاطب مانند دانش آموزان، دانشجویان و کارگران را محافظت کرد.

آشناگر وی اضافه کرد: در دانشگاه‌ها و آموزش و ‌پرورش و محیط کارگری باید دقت شود که چه اقدامی باید برای جلوگیری و مقابله با اعتیاد انجام شده است.

وی افزود: شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر باید برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع اعتیاد در آموزش و پرورش و دانشگاه و واحدهای تولیدی و صنعتی استان اقدام کند.

استاندار سمنان گفت: شهرداری‌ها، فرمانداران و شورای شهر نسبت باید به مسایل اجتماعی و فرهنگی حساس باشند . شهرداران وظیفه دارند برای‌ جلوگیری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه باید نقش شهرداری‌ها برای رفع چالش اجتماعی برجسته شود تصریح کرد: برای مبارزه بیشتر با این آسیب باید اعتبارها برای رفع این مشکلات افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران نظارت بر بودجه شهرداری‌ها را جدی بگیرند، توصیه کرد: ۱۰ درصد بودجه سالانه شهرداری‌ها برای جلوگیری و مقابله با آسیب‌های‌ اجتماعی و فرهنگی و از جمله مقابله با شیوع موادمخدر هزینه شود .

استاندار سمنان گفت: از اقدام‌های مهم در بازآفرینی شهری تنها اجرای طرح‌های عمرانی نیست بلکه درکنار آن باید به روان و فرهنگ جامعه هم با حساسیت توجه شود.

استاندار سمنان گفت: دولت به تنهایی توان مقابله با عرضه و مهار موادمخدر را  ندارد و در تمامی نقاط جهان دولت‌ها بدون سازمان‌های مردم نهاد نمی‌توانند برای مبارزه با مواد مخدر اقدام کنند.

آشناگر بر رویکرد کارشناسانه به مقوله مبارزه با موادمخدر تاکید کرد و گفت: باید از طرح‌های غیرکارشناسی برای مهار و مبارزه با مواد مخدر خودداری شود و دستگاه‌های اجرایی از اجرای طرح‌های مبارزه مواد مخدر حمایت کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید برای تحرک، پویایی و نشاط اجتماعی و ایجاد صلابت و سرزندگی در نیروهای جوان جامعه برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *