صادقی: والیبال بانوان به برنامه‌ریزی نیاز دارد/ امیدوارم فشارها باعث آسیب‌دیدگی‌ نشود


فریبا صادقی

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن در مورد اختلاف امتیاز زیاد در هر ست بین تیم‌های برنده و بازنده در برخی از دیدارهای لیگ می‌گوید این موضوع نشان می‌دهد که والیبالمان درست و حرفه‌ای نیست و همین انگیزه اسپانسرها را کم می‌کند.

به گزارش سادس، تیم والیبال بانوان ذوب آهن اصفهان که مدافع عنوان قهرمانی است با ۱۸ امتیاز در صدر جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد. البته این تیم نسبت به سایپا، تیم دوم جدول  یک بازی بیشتر انجام داده است با این حال نماینده اصفهان امیدوار است که همین روند را در لیگ ادامه بدهد و از قهرمانی خود دفاع کند.

فریبا صادقی سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن در گفت‌وگو با سادس و در مورد وضعیت تیم‌های حاضر در لیگ بیان کرد: لیگ با ۹ تیم شروع شد، برخی از بازی‌ها کیفیت خوبی دارد. تقریبا پنج تیم به هم نزدیک هستند اما بقیه تیم‌های حاضر در لیگ شرایطشان خوب نیست و بازی‌های خوبی را انجام نمی‌دهند. بهتر بود که این تیم‌ها کارشان را از لیگ دسته یک شروع  کنند چون با این شرایط از جذابیت لیگ برتر کم می‌کنند.

او در ادامه افزود: قرار است مرحله پلی‌آف هم برگزار شود اما با توجه به حضور تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ وقفه‌ای در مسابقات ایجاد می‌شود در نتیجه بعد از مسابقات لیگ فشرده‌تر می‌شود که امیدوارم با توجه به عدم تجربه بانوان این فشار باعث آسیب دیدگی بازیکنان نشود.

تیم‌های ضعیف اسپانسرها را بی‌انگیزه می‌کنند

صادقی در مورد برخی بازی‌های لیگ که با اختلاف امتیازهای زیاد در هر ست به پایان می‌رسد، بیان کرد: هر هفته یک بازی انجام می‌دهیم که در نیم از مسابقات مهمان هستیم در نتیجه هزینه و وقت زیادی را برای رفتن به شهر میزبان صرف می‌کنیم اما بازی  یک طرفه‌ای را انجام می‌دهیم. این موضوع نه تنها کمکی به کیفیت لیگ نمی‌کند بلکه انگیزه اسپانسرهای تیم‌های برنده و بازنده را هم کم می‌کند چون چنین بازی‌های یک طرفه‌ای نشان دهنده والیبال درست و حرفه‌ای نیست.

او با بیان اینکه امیدوارم در آینده برنامه ریزی فدراسیون برای والیبال بانوان بهتر شود، افزود: البته این برنامه صرفا توسط فدراسیون نیست بلکه باشگاه‌ها هم باید برنامه ریزی‌های بهتری داشته باشند. فدراسیون می‌خواهد برنامه مسابقات را زودتر شروع کند و فاصله‌های زمانی مناسب را در اختیار تیم‌ها قرار دهد تا در دور رفت و برگشت تعادل صحیحی داشته باشیم اما وقتی تیم‌ها در دقیقه آخر بسته می‌شوند و با فشار و خواهش از فدراسیون فرصت مجدد برای تکمیل مدارک می‌خواهند در نتیجه لیگ دیر شروع می‌شود و همین باعث فشردگی مسابقات می‌شود. این موارد را ابتدا باید از خودمان شروع و بعد به فدراسیون توجه کنیم.

در قید و بند نتیجه نیستیم

صادقی در مورد وضعیت آمادگی تیم خود گفت: تمریناتمان را به خوبی انجام می‌دهیم و با توجه به پتانسیل بازیکنان بومی تلاش می‌کنیم تا بازی‌های خوبی را انجام دهیم. خیلی در قید و بند نتیجه نیستیم البته نمی‌گویم که برایمان مهم نیست اما در در جه اول تلاش می‌کنیم تا بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم چون در این صورت نتیجه هم به نفع ما تمام می‌شود.

مربی سابق تیم ملی والیبال بانوان در مورد حضور تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ بیان کرد: با توجه به اینکه تنها تیم اول این رقابت‌ها به المپیک ۲۰۲۰ صعود می‌کند، هیچ شانسی برای کسب سهمیه نداریم اما حضورمان نوعی امتیاز برای ایران و تجربه‌ای خوب برای بازیکنانمان است تا در دوره‌های بعد از این تجربیات استفاده کنند. امیدوارم بازیکنان ایران  این فرصت را به امتیاز تبدیل کنند.

او در مورد اعزام تیم جوانان به مسابقات انتخابی المپیک بیان کرد: باید به هدف فدراسیون نگاه کنیم؛ اگر هدف نتیجه گرایی است باید بازیکنان با تجربه اعزام می‌شدند اما با توجه به مشخص بودن نتیجه، فدراسیون این  فرصت را در اختیار بازیکنان جوان‌تر قرار داده است.  البته این به معنی کنار گذاشتن بازیکنان باتجربه نیست و شاید در فرصت‌ها و زمان‌ لازم به تیم ملی دعوت شوند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *