تمدید مأموریت ناو شارل‌ دوگل فرانسه در سوریه و عراق

[ad_1]

به گزارش سادس:

فرانسه امروز از تمدید مأموریت ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در سوریه و عراق تا اواسط دسامبر آینده خبر داد.

 به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور فرانسه امروز از تمدید مأموریت ناو هواپیمابر فرانسوی «شارل دوگل» برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه تا اواسط ماه دسامبر آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) امروز چهارشنبه در پایان جلسه شورای دفاعی کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرانسوآ اولاند رئیس‌جمهور فرانسه تصمیم گرفته که فعالیت و مأموریت گروه ناو هواپیمابر فرانسوی شامل ناو هواپیمابر شارل دوگل در صحنه عملیات‌ها در عراق و سوریه را تا اواسط ماه دسامبر آینده تمدید کند.»

این بیانیه افزود: «شورای دفاعی فرانسه طی جلسه هفتگی خود چالش‌های نظامی، انسانی، سیاسی و امنیتی فتح موصل را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و در نهایت رئیس‌جمهور فرانسه تصمیم گرفت که مأموریت این گروه را تا نیمه دسامبر تمدید کند.»

بر اساس این گزارش، گروه ناو هواپیمابر فرانسه می‌بایست اواسط ماه اکتبر جاری منطقه را ترک کرده و به شهر تولون بازمی‌گشت اما شورای دفاعی امروز چهارشنبه فرانسه که با حضور فرانسوآ اولاند و مانول والس رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر فرانسه برگزار شد، به بررسی اوضاع حاکم بر سوریه و عراق و ارزیابی تصمیمات اتخاذ شده در جریان نشست‌های بین‌المللی 20 و 25 اکتبر جاری در پاریس پرداخت.

13 کشوری که بیشترین نش و فعالیت نظامی را در ائتلاف بین‌المللی ضدداعش دارند، دیروز سه‌شنبه طی نشستی در پاریس در خصوص تدارک اقدامات لازم برای بازپس‌گیری رقه به عنوان کانون داعش در سوریه به توافق رسیدند.

ناو هواپیمابر شارل دوگل (Porte-avions Charles-de-Gaulle) ناو سرفرماندهی فعلی و تنها ناو هواپیمابر در حال خدمت در نیروی دریایی فرانسه می‌باشد.

شارل دوگل دهمین ناو هواپیمابر فرانسوی و اولین شناور سطحی با نیروی محرکه اتمی فرانسه می‌باشد. این ناو بعد از ناو روسی آدمیرال کوزنتسو، دومین ناو بزرگ اروپایی لقب گرفته است.

[ad_2]

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *