دفاع از منافع ملي در عرصه بين الملل دستاورد تعامل قوه قضائيه و ناجا

جانشين معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: دفاع از منافع جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين الملل نتيجه همکاري دستگاه قضا و نيروي انتظامي است.

به گزارش  سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “محسن فتحي زاده” در پنجمين نشست مشترک پليس بين الملل ناجا با قضات و کارشناسان قضائي، اظهار کرد: امروزه پليس و دستگاه قضائي دو رکن اساسي براي تأمين امنيت و پيشگيري از جرم هستند؛ تقويت و توسعه تعامل اين دو مجموعه ، دستاوردهاي خوبي خواهد داشت.

وي افزود: خداوند را شاکريم که امروز همکاري و تعاملات بين ناجا و دستگاه قضا در اوج قرار دارد، با استفاده از ظرفيتي که در هر دو نهاد وجود دارد و با هم افزايي مي توانيم به حسن انجام مأموريت ها کمک کنيم.

جانشين معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به خدمات و تلاش هاي کارکنان دستگاه قضا، بيان کرد: امروزه حوزه جرايم بين الملل شرايط و وضعيت خاصي را پيدا کرده است که آثار و تبعات آن در وضعيت امنيت جامعه نيز تأثيرگذار مي باشد ؛ لاجرم بايد در اين عرصه حضور فعال و اثرگذار داشته باشيم.

سردار فتحي زاده با اشاره به اينکه بسياري از جرايم به داخل مرزها مربوط نمي شود و فراتر از آن است، بيان کرد: بسياري از جرايم منشأ و عامل فرامرزي دارد و بايد در اين حوزه با اقدامات اثرگذار ورود کنيم.

وي بيان کرد: مواد مخدر ، موضوعات مرتبط با قاچاق انسان ، کالا ، ارز، ميراث فرهنگي و … از جرايمي هستند که ديگر مرز نمي شناسد .

اين مقام ارشد انتظامي خاطر نشان کرد: در دستگاه قضا و نيروي انتظامي ظرفيت ها ، قابليت ها و توانمندي هاي مطلوبي وجود دارد و بايد از اين موارد براي تقويت تعاملات در راستاي پيشبرد اهداف بهره برد.

وي با اشاره به عملکرد پليس بين الملل ناجا ادامه داد: از زماني که پليس بين الملل در اين عرصه ورود پيدا کرده است توانسته ايم ظرفيت هاي خوبي را براي نظام و کشور فراهم کنيم؛ پليس بين الملل از ظرفيت و قابليت هاي مثال زدني برخوردار است و بايد بتوانيم از اين ظرفيت ها در جهت پيشبرد اهداف بهره ببريم .

سردار فتحي زاده خاطر نشان کرد: بحمداله بواسطه حسن تعامل بين دستگاه قضا و نيروي انتظامي، در تمام عرصه ها به موفقيت هاي خوبي دست پيدا کرده ايم و اين گونه نشست ها در راستاي توسعه ظرفيت و تعاملات موثر است تا بتوانيم در عرصه بين الملل از حقوق نظام و ملت دفاع کنيم.

وي تأکيد کرد: دفاع از منافع ملي در عرصه بين الملل ، مهم ترين دستاورد تعامل قوه قضائيه و نيروي انتظامي است.

جانشين معاون هماهنگ کننده ناجا مطرح کرد: پليس جمهوري اسلامي ايران در روابط بين الملل همکاري و ارتباطات مطلوبي با کشورهاي دوست و همسايه دارد، گاهي با کشورهايي در سطح سياسي چالش هايي داريم اما از نظر همکاري هاي پليسي و بين المللي تعاملات خوبي وجود دارد.

اين مقام ارشد انتظامي خاطر نشان کرد: با بسياري از کشورهاي آسيايي ، اروپايي و آفريقايي ارتباط داريم و يا زمينه ارتباط وجود دارد که بايد از اين ظرفيت استفاده بهينه کنيم.

سردار فتحي زاده خاطر نشان کرد: ارتقاء سطح دانش و مهارت مجموعه دستگاه قضا و ناجا نيز از دستاوردهاي اين نشست ها است و بايد سطح تعاملات پليس و قوه قضائيه را توسعه دهيم.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *