هاشمی‌طبا: وزارت ورزش درباره ژیمناستیک تصمیم بگیرد


مصاحبه با سید مصطفی هاشمی‌طبا

رییس سابق سازمان تربیت بدنی و یکی از اعضای اصلی هیات رییسه فدراسیون ژیمناستیک می‌گوید که در جریان اتفاقات و حواشی پیش آمده در فدراسیون ژیمناستیک نیست.

مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با سادس، درباره ورودش به حواشی به وجود آمده در فدراسیون ژیمناستیک گفت: من حقیقتا در جریان اتفاقات فدارسیون ژیمناستیک نیستم و وزارت ورزش در حال پیگیری حاشیه های این فدراسیون است.

او در پاسخ به اینکه آیا اقدامی درخصوص تشکیل هیات رئیسه فدراسیون ژیمناستیک بدون حضور اعضای اصلی هیات رئیسه و تصویت گزارشات مالی انجام داده‌اید؟ پاسخ داد: وزارت ورزش در جریان اتفاقاتی که در فدراسیون ژیمناستیک رخ می‌دهد، هست و من اطلاعی از این موضوع ندارم.

هاشمی‌طبا گفت: در واقع هیات رئیسه وظیفه خاصی ندارد، زیرا زمانی که رئیس فدراسیون انتخاب می‌شود وزرات ورزش حکم ریاست را صادر می‌کند و این دوگانگی در این مورد دیده می‌شود. در قانون تجارت معمولا هیات مدیره‌ها هستند که مدیرعامل را انتخاب می‌کنند ولی رئیس فدارسیون‌ها را مجامع انتخاب می‌کند. طبیعتا دوگانگی بین هیات رئیسه و رئیس وجود خواهد داشت. 

او تاکید کرد: در کل قانون تجارت درست است ولی در فدراسیون ها فعلا این این قانون اجرا نمی شود.

هاشمی طبا در پاسخ به اینکه آیا صحبت خاصی با وزیر ورزش درباره اتفاقات و حواشی فدراسیون ژیمناستیک نکرده‌اید؟ پاسخ داد: قرار بود باتوجه به گزارشی که سازمان بازرسی کل کشور داده وزارت ورزش به این اتفاق ورود کند و در خصوص این فدراسیون تصمیم‌گیری لازم صورت بگیرد که باید هم اینکار را انجام دهد.

رییس سابق سازمان تربیت بدنی در پایان افزود: من وظیفه سازمانی ندارم و این وظیفه بر عهده وزارت است که عضو اصلی مجمع است و می‌تواند مجمع را تشکیل دهد. در حقیقت وزرات بودجه ها را تنظیم و تایید می‌کند و این پیگیری وظیفه آنهاست. 

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *