بررسی نحوه کنترل قیمت کالاها و حمل و نقل در کمیسیون عمران


نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی نحوه کنترل قیمت کالاها و خدمات به دنبال اصلاح قیمت بنزین با حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در گفت و گو با سادس، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون وزیر راه و شهرسازی حضور داشتند و در خصوص کنترل قیمت ها در حوزه حمل و نقل شهری و بین شهری بحث و بررسی صورت گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی نیز مانند سایر وزرا قولی عمومی دادند که تا جایی که امکان دارد از افزایش قیمت ها جلوگیری کنند.از سوی دیگر برخی از نمایندگان این موضوع را مطرح کردند که چطور می شود جلوی افزایش قیمت کالاهایی را گرفت که افزایش قیمت بنزین قطعا بر روی هزینه حمل و نقل آنان تاثیر گذار خواهد بود که در پاسخ نیز آقای وزیر بیان کرد در تلاش هستیم تا امتیازاتی در اختیار رانندگان قرار دهیم به عنوان مثال با اعطای لاستیک به رانندگان کمی از بار گرانی بنزین بکاهیم.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: آقای وزیر اذعان داشتند که وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن افزایش قیمت بنزین بر روی کالاها و خدمات به کار می گیرد اما به هرحال این افزایش قیمت به تدریج بر روی بخش حمل و نقل تاثیر خود را می گذارد. نظر کمیسیون نیز بر این بود که اگر قرار است افزایش قیمتی در بخش حمل و نقل رخ دهد، باید به صورت برنامه ریزی شده و کارشناسی باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: نمایندگان بر این موضوع تاکید داشتند که بدنه کارشناسی این موضوع را قبول ندارد و در نهایت در خصوص دلایل افزایش قیمت بنزین بحث هایی شد. در نهایت قرار بر این شد کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان مدیریت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا در کنار ستاد تنظیم بازار بر روی قیمت‌ها به ویژه در حوزه حمل و نقل نظارت داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به بررسی طرح مسکن ملی در جلسه امروز کمیسیون بیان کرد: در ادامه نیز اقدام وزارتخانه در خصوص طرح مسکن ملی مورد بررسی قرار گرفت. قرار است تا پایان سال ۹۸ عملیات ساخت ۴۰۰ هزار واحد در سراسر کشور آغاز شود و بنا بر گزارش آقای وزیر عملیات ساخت ۱۸۰ هزار واحد آغاز شده و تا پایان سال نیز فملیات ساخت ۲۲۰ هزار واحد دیگر در سراسر کشور کلید خواهد خورد. در خصوص توزیع این ۴۰۰ هزار واحد در استان ها، شهرهای جدید و مناطق روستایی نیز جداولی ارائه شد.

وی افزود: در ادامه نیز سوالات نمایندگان از وزیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در جلسه امروز صرفا به بررسی سوال آقای کمالی پور نماینده مردم جیرفت از وزیر رسیدیم و در خصوص سوال ایشان قرار شد وزارت راه و شهرسازی پیگیری های لازم را انجام داده و تا هفته آینده گزارشی ارائه کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *