رسالت رسانه‌ها پرداختن به موضوع ایثار و ترویج فرهنگ آن است

تنی چند از مدیران و فعالان عرصه رسانه به بهانه برگزاری نخستین نشان و جایزه ایثار و رسانه، نظرات، پیشنهادات و دیدگاه های خود را مطرح کردند.

به گزارش سادس به نقل از خانه فرهنگ و ایثار، «نشان و جایزه ایثار و رسانه» طرحی ابتکاری از دبیرخانه فرهنگ و ایثار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که برای ترویج فرهنگ ارزشی ایثار و فداکاری در سطح جامعه و تقدیر از فعالان این حوزه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. هدف این جایزه تمرکزبخشی به اهالی رسانه جهت پرداختن بیشتر به مفاهیم و مصادیق ایثار، شهادت و فداکاری و احیای و اشاعة این فرهنگ شریف در سطحی گسترده و انتقال آن به نسل‌های بعدی عنوان شده است.

«عبدالله گنجی» مدیر مسوول روزنامه «جوان» با تاکید براینکه که مایه‌های ایثار و فرهنگ ایثار در فرهنگ تشیع نهادینه شده و دارای سابقه ای طولانی است افزود: رسالت رسانه در این است که این سابقه درخشان را به درستی به نسل های جدید و آینده منتقل کند.

وی اهدای نشان و جایزه ایثار و رسانه را طرحی هویت بخش، شخصیت ساز و انگیزشی توصیف و خاطرنشان کرد: وقتی روزنامه نگاری شاهد به بار نشستن نتایج تلاش خود است و می داند کارهای او دیده شده و مورد تقدیر قرار می گیرد انگیزه زیادی برای ادامه راه در او ایجاد می شود.

«اسماعیل علوی یگانه» دبیر سرویس پایداری روزنامه «ایران»، درخصوص نقش روزنامه نگاران در گسترش فضای عمومی ایثارگری در جامعه گفت: نه تنها به عنوان یک روزنامه نگار بلکه به عنوان یک شهروند و کسی که دراین جامعه در حال زندگی است، علاقمند به گسترش فرهنگ ایثار برخواسته از معنویت و نوع دوستی هستم. به طریق اولی وقتی دسترسی به رسانه دارم و می‌توانم بنویسم، رسالت خود می‌دانم که در این رابطه تلاش هایی داشته باشم.

وی با تاکید براینکه رسانه ها به طور عام، اعم از رسانه ی دیداری، شنیداری، منبر و رسانه‌های نوشتاری به طور مستقیم می توانند فرهنگ سازی کنند اظهار امیدواری کرد: رسانه ها اهتمام جدی تری در این جهت داشته باشند و به وظیفه و نقش خودشان توجه بیشتری داشته باشند.

«کوروش شجاعی» مدیر مسوول روزنامه «خراسان» نیز تصریح کرد: با توجه به این که ما از سال‌های دفاع مقدس فاصله گرفتیم و نسل فعلی شاید آنگونه که باید با دستاوردهای دفاع مقدس آشنا نباشد تصور من این است که یک بار دیگر به پردازش بحث ایثار و شهادت پرداخته و مسئولین و دلسوزان کشور کلمه ایثار و شهادت را باز خوانی کنند.

وی در خصوص نشان و جایزه ایثار و رسانه و اینکه این جایزه تا چه حدی می‌تواند در ارتقای فرهنگ ایثارگری در جامعه موثر باشد، ضمن اشاره به اینکه پرداختن به موضوع ایثار در رسانه ها نباید به عنوان هدف روزنامه‌نگاران مطرح شود گفت: پرداختن به مقوله ایثار یک وظیفه دینی و ملی است و امیدوارم از همه استعدادهای کشور استفاده شود و تنها به تهران محدود نباشد.

بنابر اعلام دبیرخانه نشان و جایزه ایثار و رسانه، این جایزه در دو محور جهاد و شهادت؛ شامل تاریخ اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم و ایثار اجتماعی؛ شامل تمامی فعالیت‌های خیرخواهانه و فداکارانه در سطح اجتماع به خبرنگاران و فعالان برتر رسانه ای در این حوزه اهداء می شود.

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *