عدم اجرای مصوبه دولت توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای


مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور گفت: در صورت عدم اجرای مصوبه دولت توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص ثبت آنلاین اطلاعات معاینه فنی خودروهای سنگین تا پایان شهریور ماه سال جاری، اجازه ارسال اطلاعات خودروها را به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت آفلاین به سامانه سیمفا نخواهیم داد.

به گزارش سادس مهندس قیصر در خصوص معاینه فنی خودروهای سنگین اظهارکرد: لازم است مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین تحت نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  همانند مراکز معاینه فنی خودروهای سبک در ثبت اطلاعات به‌صورت آنلاین عمل کنند اما این مهم صورت نمی‌گیرد و این اقدام آن‌ها خلاف بند “ز” آیین‌نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو مصوبه مورخ ۱۴ دی ماه ۹۳ هیات دولت و ماده ۱۵ آیین‌نامه ماده ۲ قانون هوای پاک مورخ ۳۰ مهرماه ۹۷ است.

وی خاطر نشان کرد: مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین اطلاعات فرایند ثبت نتایج تست خودروها را به صورت آفلاین  و بعد از گذشت زمان به سامانه سیمفا ارسال می‌کنند در حالی که باید به صورت برخط به سامانه سیمفا متصل باشند و ثبت اطلاعات به‌صورت آنلاین صورت پذیرد.

قیصر تاکید کرد: چنانچه این اتفاق تا پایان شهریور صورت نگیرد و همچنان مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین به صورت آفلاین اقدام به ثبت اطلاعات کنند اجازه ارسال اطلاعات خودروها را به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت آفلاین به سامانه سیمفا نخواهیم داد چرا که بانک اطلاعاتی سامانه سیمفا را آلوده می‌کند.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور تصریح کرد: به نظر می‌رسد ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و یا حتی وزیر محترم راه و شهرسازی از این اقدام غیرقانونی بی‌اطلاع ‌باشند.

قیصر خاطر نشان کرد که  این مساله را بارها و بارها به مسئولان ذیربط در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اطلاع رسانی کرده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور،مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور در پایان اظهارکرد: مقاومت در برابر اجرای قانون توسط برخی افراد از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جای بسی تاسف و تامل دارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *