حاتمی: باخت برابر پورتوریکو فراموش نشده بود/ انسجام کافی نداشتیم


مهران حاتمی

یک کارشناس بسکتبال معتقد است که ملی‌پوشان بسکتبال ایران باخت برابر پورتوریکو را فراموش نکرده بودند و تیم ملی مقابل تونس از انسجام کافی برخوردار نبود.

مهران حاتمی در گفت و گو با سادس، درباره باخت تیم ملی بسکتبال ایران مقابل تونس و از دست دادن شانس صعود به دور دوم جام‌جهانی، توضیح داد: فکر می‌کنم باخت در لحظات پایانی مقابل پورتوریکو از ذهن بازیکنان ایران بیرون نرفته بود و در دیدار برابر تونس آن انسجام کافی میان ملی‌پوشان وجود نداشت. وقتی در لحظات پایانی بازی را واگذار می‌کنید فسار روانی بسیار زیاد می‌شود. با این حال ملی‌پوشان باید با این اتفاق کنار می‌آمدند و آماده بازی امروز می‌شدند که متاسفانه این اتفاق رخ نداده بود.

او ادامه داد: همچنین باید بدانیم که تیم تونس هم تیم منسجم و خوبی بود. با وجود بازیکنان سطح بالایی چون صلاح مِجیری و مایکل رول در ترکیبشان، نسبت به قبل تیم منسجم‌تر و با برنامه‌تری شده بودند که‌ کار را سخت‌تر کرده بود. با این حال ارزش بازیکنان ایران کم نمی‌شود، به نظرم باید با توجه به داشته‌های خود در بسکتبال انتظار داشته باشیم.

کارشناس بسکتبال ایران گفت: برای اینکه در جمع ۱۰ تیم برتر جهان باشیم باید به زیر ساخت‌های خود توجه بیشتری کنیم. ما ۳۲ استان داریم که تنها ۹ استان بسکتبال دارند، خیلی از استان‌های ما بسکتبال را فراموش کرده‌اند و نمی‌دانند چیست! در آسیا هم یکسری از کشورها در زیر ساخت‌ها از ما جلو زده‌اند و ما باید توجه بیشتری در این زمینه داشته باشیم، درخشش ستاره‌های ما انتظارات را بالا برده و این در حالی است که باید با توجه به داشته‌ها حرف بزنیم. به نظرم اینکه با چنین شرایطی انتظار موفقیت داریم غیر منطقی است.

او تاکید کرد: باید استعدادیابی کنیم، اما مرحله بعد استعدادیابی استفاده کردن از آن‌ها است. باید به این موضوع مهم فکر کرده و شرایط مناسب را برای رشد این رشته فراهم‌ کنیم. درست است که لیگ ۱۵ تیمی داریم، اما بسیاری از تیم‌های ما شرایط خوبی ندارند و پشتوانه خوبی برای بازیکنان موجود نیست. نمی‌توان با چنین شرایطی در میادینی چون جام‌جهانی و المپیک به نتیجه رسید.

کارشناس بسکتبال ایران درباره عملکرد و تصمیمات کادرفنی نیز گفت: از نظر من هیچ کس به اندازه کادرفنی از شرایط تیم ملی و ملی‌پوشان مطلع نیست. مطمئنا دلش برای خودش می‌سوزد چون در صورت عدم کسب نتیجه، کادرفنی نوک پیکان است و باید پاسخگو باشد. به همین دلیل فکر می‌کنم کادرفنی بیشترین تلاش خود را به کار گرفت. اعتقاد ندارم که همه تقصیرها گردن کادرفنی و سرمربی است، اگر می‌بردیم همه سهیم بودند و الان هم که باخته‌ایم همه سهیم هستند.

او در مورد توان فنی تیم ایران نیز گفت: از نظر من دلیل این شکست برابر تونس بیشتر بخاطر مسائل روحی بود و باخت مقابل پورتوریکو هنوز در ذهن بازیکنان بود. توان بازیکنان ما بسیار بالاتر از بازی امروز بود و امیدوارم از الآن برای بازی‌های بعد آماده شویم.

حاتمی در پاسخ به این سوال که آیا طبق گفته شاهین‌طبع، داور چینی می‌تواند دلیل باخت برابر پورتوریکو باشد؟ به نظرم داور چینی می‌تواند مشکل داشته باشد، اما نه به اندازه‌ای که نتوانیم ۲۰ امتیاز اختلاف را حفظ کنیم و در نهایت ببازیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *