تاکيد بر ارتقاء تعاملات مرزباني دو کشور ايران و پاکستان/ برگزاري رزمايش دريايي در خليج فارس در هفته وحدت/ امنيت مطلوب مرزهاي کشور حاصل تبادل اطلاعات و گشت هاي همزمان مرزبانان ايران و عراق

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي با تاکيد بر ارتقاء تعاملات مرزباني دو کشور ايران و پاکستان، گفت: اجازه نمي دهيم هيچ گونه خدشه اي به اين روابط دوستي که ميان دو کشور حاکم است ، وارد شود.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار ” قاسم رضايي” صبح امروز با ” يوسف علي دوران” سفير پاکستان و وابستگان نظامي ارتش اين کشور در دفتر فرماندهي مرزباني ناجا ديدار و گفت و گو کرد.

فرمانده مرزباني ناجا در حاشيه اين ديدار در جمع خبرنگاران به 978 کيلومتر مرز خشکي و 310 کيلومتر مرز دريايي ايران و پاکستان اشاره کرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران و جمهوري پاکستان ، روابط ديرينه، تاريخي، استراتژيک و عميقي دارند که نياز است اين سرمايه و راهبردهاي مشترک ميان دو کشور نظير مذهب، فرهنگ و خصوصا مرزهاي بين دو کشور را بيشتر مراقبت کنيم.

وي به مشکلات مرزي ميان ايران و پاکستان نظير ورود اتباع بيگانه، قاچاق مواد مخدر و اقدامات تروريستي که جزء توطئه هاي کشورهاي استکباري است و به منطقه تحميل مي شود، اشاره و تصريح کرد: در اين ديدار، موضوعات مزبور مطرح و دغدغه ها و نگراني هاي خود را در اين زمينه اعلام کرديم.

سردار رضايي خاطر نشان کرد: در اين نشست مقرر شد براي اين دغدغه ها و راهکارهاي اعلام شده، هيات هايي در راستاي پروتکل هاي مشترک مرزي در سطح مرزباني ها تشکيل شود.

فرمانده مرزباني ناجا تصريح کرد: در اين جلسه، خسارت هايي که طي 10 سال گذشته از قبيل شهادت مأموران و مجروحيت آنان در درگيري هاي مرزي با اشرار و قاچاقچيان مواد مخدر ، هزينه هاي مالي و … مطرح شد که مورد تأييد سفير پاکستان قرار گرفت.

سردار رضايي خاطر نشان کرد: تعاملاتي ميان مرزباني دو کشور در سطح استاني و منطقه اي بوده که پاسخگوي دغدغه ما نيست که اين موضوع مطرح و قرار شد سفير پاکستان اين امر را به دولت متبوع خود اعلام کند؛ انتظار ما اين است حداکثر تا يک ماه آينده نتايج اوليه حاصل شود تا اين نشست ها ارتقاء پيدا کرده و به صورت ميداني و عملي مديريت شود.

وي تاکيد کرد: اجازه نمي دهيم هيچ گونه خدشه اي به اين روابط دوستي که ميان دو کشور حاکم است ، وارد شود.

سردار رضايي با بيان اينکه اکثر مشکلات ميان ايران و پاکستان در مرز خشکي است و در مرز دريايي معضلي نداريم، گفت: مقرر شد مشکلات مطروحه از سوي سفير پاکستان به دولت متبوع آن اعلام شود تا سطح تعاملات مرزي ارتقاء پيدا کند.

اهتمام مرزبانان ايران و عراق براي برگزاري اربعين امن

فرمانده مرزباني ناجا با اشاره به کنگره عظيم اربعين حسيني (ع) گفت: بخشي از زائران اين کنگره عظيم را ايرانيان تشکيل مي دهند.

وي افزود: در اجلاس سالانه که با مرزباني عراق برگزار شد يکي از موضوعات مطروحه برگزاري مطلوب کنگره عظيم اربعين حسيني بود که هماهنگي هاي خوبي در اين رابطه صورت گرفته ، البته ساير دستگاه ها نظير وزارت خارجه و وزارت کشور نشست هايي با همتايان خود در اين رابطه داشته اند.

وي ادامه داد: مرزباني به جهت وظايفي که در مناطق مرزي برعهده دارد و نيز تجارب سال هاي قبل خود در خصوص نحوه برگزاري مراسم اربعين حسيني ، نشست هايي با مرزبانان عراق داشته است؛ اين نشست هاي سالانه يک سال در عراق و سال بعد نيز در ايران برگزار مي شود البته نشست هاي بين مرزي نيز در شهرهاي مرزي نيز انجام شده است.

سردار رضايي خاطر نشان کرد: در اجلاس مزبور مقرر شد قبل از برگزاري مراسم اربعين نشستي در شهرهاي مرزي مهران، چزابه و شلمچه برگزار و از نزديک مسائل و موضوعات آن مورد بررسي قرار گيرد.

وي ادامه داد: طبق هماهنگي هاي صورت گرفته مقرر شد نشست ديگري، بهمن ماه در سليمانيه عراق به جهت بررسي مناطق شمال غرب اعم از کردستان و آذربايجان غربي برگزار شود؛ در کنار آن نيز مسابقات تيم هاي ورزشي برگزار خواهد شد.

سردار رضايي خاطر نشان کرد: گشت هاي مشترک مرزي در راستاي ارتقاي امنيت مناطق مرزي از ديگر موضوعات مطروحه در اين اجلاس بوده است.

برگزاري رزمايش دريايي خليج فارس در هفته وحدت

فرمانده مرزباني ناجا از برگزاري رزمايش دريايي در خليج فارس در ايام هفته وحدت ( در اواخر آذرماه) خبر داد و گفت: اين رزمايش يک روزه در اروند و دهانه خليج فارس برگزار و شناورهاي آن نيز مشخص شده است.

وي با بيان اينکه کشور عراق علي رغم مشکلات تروريستي که در آن وجود دارد ، گفت: خوشبختانه مرزهاي جمهوري اسلامي ايران امن است و تعاملات بسيار بالايي ميان مرزبانان دو کشور ايران و عراق وجود دارد؛ تبادل اطلاعات و گشت هاي همزمان از سوي مرزبانان دو کشور موجب شده که مشکلاتي در خصوص امنيت مرزها نداشته باشيم.

سردار رضايي خاطر نشان کرد: آرزوي موفقيت و پيروزي براي عمليات آزادسازي “موصل” براي مردم و دولت عراق داريم و اميدواريم اين پيروزي حاصل شده و آرامش و امنيت به کشور عراق باز گردد.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص درگيري هاي موصل عراق و نيز تأمين امنيت زائران اربعين گفت: سال هاي قبل تروريست ها به شهرهاي کربلا و نجف نزديک تر بودند اما با تلاش مردم و دولت عراق، تروريست ها از شهرهاي زيارتي دور هستند.

فرمانده مرزباني ناجا با اشاره به برگزاري نشست اخير در کشور عراق گفت: طي 4 الي 5 روز که در کشور عراق بوديم و از شهرهاي آن بازديد کرديم امنيت بسيار خوبي به جهت اشرافيت پليس عراق حاکم بود که مي توان گفت اين کشور به سمت آرامش گام بر مي دارد.

سردار رضايي با بيان اينکه انشاء الله اربعين امسال بهتر از سال هاي قبل و در نهايت امنيت مطلوب و با آرامش کامل برگزار مي شود گفت: طبق پيش بيني هاي دولت عراق، امسال بيش از 20 ميليون زائر از سراسر جهان در کنگره عظيم اربعين حسيني حضور دارند؛ البته به اعتقاد آنان به غير از مسلمانان از اديان ديگر نظير مسيحيت نيز در اين مراسم حضور چشمگيري خواهند داشت که اين امر بيانگر اين است که تجمع عاشقان حسيني در جهان بي نظير است.

فرمانده مرزباني ناجا با بيان اينکه مقررات قانوني و رعايت آن يک اصل است به زائران اربعين توصيه کرد: ضمن رعايت قوانين و مقررات، رواديد و گذرنامه را به همراه داشته باشند؛ البته اقدامات کنترلي ما در مرز شديد است .

سفير پاکستان: امنيت ايران، براي کشور پاکستان بسيار مهم است

در ادامه اين ديدار “يوسف علي دوران” سفير پاکستان ضمن تقدير از فرمانده مرزباني ناجا و اقدامات اين فرماندهي ، اظهار داشت: دو کشور جمهوري اسلامي ايران و جمهوري پاکستان روابط خيلي عميقي با يکديگر دارند، مشکلات سازماندهي شده اي در مرزهاي دو کشور وجود ندارد.

وي به تشکيل کميسيون مشترکي براي مبارزه با تروريسيم سازمان يافته اشاره کرد و گفت: اميدوارم صحبت هاي مطروح شده در اين نشست مفيد بوده و اثرات مثبت آن را شاهد باشيم.

سفير پاکستان به ديدار روساي جمهور دو کشور ايران و پاکستان اشاره کرد و گفت: روساي جمهور ، بر اين امر تأکيد کردند که امنيت پاکستان و جمهوري اسلامي ايران ، لازم و ملزوم يکديگرند بر همين اساس امنيت ايران در چشم ما جاي دارد و براي کشور ما نيز بسيار مهم است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *