ضرورت انعکاس نظریه صحیح اسلام در مورد زنان جهان

[ad_1]

به گزارش سادس:

وی ادامه داد: قبل از انقلاب، فعالیت زنان فرهیخته، مؤمن و عفیفه در عرصه‌های مختلف جامعه در کشور را حتی در خواب هم نمی‌دیدیم ولی به برکت انقلاب اسلامی، این پدیده مبارک به وجود آمده و توسعه یافته است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: مبانی اسلامی، قرآن کریم، سنت پیامبر(ص) و سیره و روایات اهل بیت(ع) به خوبی بیانگر جایگاه والای زن در اسلام هستند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به برخی تفاوت‌های مباحث زنان و مردان در اسلام از جمله جواز چند همسری برای مردان و عدم جواز چند همسری برای زنان، عنوان کرد: شبهات مربوط به زنان در اسلام بحثی تازه نیست، این مسأله در صدر اسلام یعنی در زمان پیامبر(ص) نیز مطرح بوده است و پیامبر(ص) به افراد و گروه‌هایی که برای پرسش در خصوص این شبهات به ایشان مراجعه می‌کردند پاسخ می‌دادند.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام مسائلی را در قالب امور ضد فرهنگی و برهنگی اخلاقی طرح می‌کنند و به اسم آزادی زنان منعکس می‌کنند تا دستاویز برای شیاطینی شود که بر ضد اسلام سوژه‌سازی، فعالیت و تبلیغ کنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: پیرامون نگاه اسلام به زنان و جایگاه زنان در اسلام فعالیت‌هایی صورت گرفته است ولی این فعالیت‌ها کافی نیست و لنگ ماندن بخش‌هایی از این عرصه به دلیل کمبود فعالیت‌های تحقیقی، تبلیغی و عملیاتی در این زمینه است.

آیت‌الله مصباح یزدی عنوان کرد: برای حرکت به سوی اصلاح و پیشرفت اطلاعات جهانی نسبت به جایگاه زن در اسلام، در مرحله نخست به تحقیقات و مطالعات گسترده و جامع در این زمینه نیازمند هستیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه برای رفع شبهات مربوط به جایگاه زنان در اسلام و بیان نظر واقعی اسلام پیرامون زنان باید افراد متخصص بیشتری را در این زمینه پرورش داد، افزود: موفقیت زمانی به دست می‌آید که هم دلایل اقناعی شناسایی و مطرح شوند و هم شبهات به طور کامل پاسخ داده شوند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به جلسه سخنرانی خود در یکی از دانشگاه‌های آرژانتین با موضوع جایگاه زن در اسلام گفت: مسائلی که من در جلسه چند ساعته پیرامون جایگاه زنان در اسلام برای دانشجویان جوان یکی از دانشگاه‌های آرژانتین مطرح کردم مسائل حقیقی ولی سطحی و غیر تخصصی بود اما با این وجود تمام دانشجویان حاضر را متحیر و متأثر ساخت، اگر نظریه اسلام در مورد زنان به طور صحیح و کامل به اطلاع همه برسد، بی شک مورد پذیرش جهانیان واقع می‌شود.

وی با بیان ضرورت‌های گسترش فعالیت در خصوص رفع شبهات مربوط به جایگاه زنان و اسلام بیان کرد: مشکلات موجود در عرصه بانوان با ارتباط با چند مرجع و عالم، برگزاری چند جلسه کوتاه و … حل نمی‌شود، بهبود این مسأله نیازمند همکاری بخش‌های مختلف و فعالیت همه جانبه دولت و سایر ارگان‌های مسؤول است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: نگاه به مشکلات جامعه به ویژه جامعه زنان نباید افراط گرایانه و تفریط‌گرایانه باشد، بلکه باید با نگاهی منطقی و معقول و برنامه‌ریزی هدفمند، بلندمدت و کاربردی برای حل مشکلات و رفع شبهات اقدام کرد.

[ad_2]

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *