ضیایی: قهرمانی دوباره در آسیا هدف اصلی من در فوتبال ناشنوایان است


محمد حسین ضیایی

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ناشنوایان گفت: احیاء تیم فوتبال ناشنوایان و کسب دوباره جایگاه قهرمانی در آسیا ماموریت اصلی من است.

محمدحسین ضیایی از مدافعان سابق فوتبال ایران در دهه ۶۰ است که در تیم‌هایی همچون وحدت، شاهین و تراکتورسازی بازی می‌کرد و مدتی نیز با عضویت در تیم واشاش مجارستان، جزو لژیونرهای فوتبال ایران به حساب می‌آمد.

ضیایی که سابقه مربی‌گری در تیم‌های مختلف باشگاهی ایران را هم دارد، اخیراً به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ناشنوایان انتخاب شده است. ضیایی در گفت و گو با سادس، در رابطه با مسئولیت جدیدش، اظهار کرد: تیم فوتبال ناشنوایان هر چند عنوان قهرمانی هشتمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد و نایب قهرمان المپیک ناشنوایان است، اما متأسفانه طی سال‌های اخیر به دلیل بی توجهی نسبت به این تیم تا حدودی دچار افت شد، به طوری که در سال گذشته نتوانست در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و چهارم شد.

وی گفت: البته من شناخت کافی نسبت به این تیم از نظر فنی و تکنیکی ندارم و قرار است نخستین انتخابی تیم ملی با حضور بیش از ۴۰ نفر از فوتبالیست‌های ناشنوا از ۱۸ خرداد به مدت ۴ روز در محل فدراسیون برگزار شود تا ۳۰ نفر از بهترین‌ها گزینش شوند. در نهایت نیز ۲۲ نفر برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا آبان ماه راهی هنگ‌کنگ می‌شوند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ناشنوایان در پاسخ به این پرسش که با توجه به نامناسب بودن شرایط زمین چمن فدراسیون، آیا اردوهای آمادگی تیم فوتبال در محل فدراسیون برپا خواهد شد، افزود: مسابقات انتخابی به دلیل فراهم بودن تمام امکانات در محل فدراسیون برگزار می‌شود اما اردوهای آمادگی به دلیل مصنوعی بودن زمین چمن ورزشگاه ناشنوایان و مناسب نبودن برای آماده‌سازی تیم، در سایر استان‌هایی که شرایط آب و هوایی آنها نزدیک به شرایط آب و هوایی هنگ‌کنگ باشد، برپا خواهد شد تا تیم قدرتمندی را برای قهرمانی آسیا آماده کنیم.

ضیایی در پایان پیرامون این پرسش که چقدر امید به کسب عنوان قهرمانی تیم فوتبال ناشنوایان در هنگ‌کنگ وجود دارد، تصریح کرد: مأموریت اصلی من احیای تیم فوتبال ناشنوایان و کسب دوباره قهرمانی در آسیاست. البته برای رسیدن به این هدف تغییراتی را در کادر فنی خواهم داشت و سعی‌ام بر این است با برگزاری ۸ مرحله اردوی آماده‌سازی تیم خوب و جوانی را راهی نهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در هنگ‌کنگ کنم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *