از حواشی یک قتل تا شایع‌ترین سرطان در ایران


جزئیاتی بیشتر از دستگیری «نجفی» و پاسخ پلیس به برخی ابهامات، تمهیدات ترافیکی روز قدس، سرطان معده، شایع‌ترین سرطان در ایران، ممنوعیت جذب حق‌التدریس آزاد در آموزش و پرورش، ابهام درباره سدلاسک برخی از مهمترین عناوین خبری امروز سرویس اجتماعی سادس هستند.

به گزارش سادس، اداره اخبار اجتماعی پایگاه خبری دانشجویان ایران (سادس) امروز (۸ خرداد) 50 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

جزئیاتی بیشتر از دستگیری «نجفی» و پاسخ پلیس به برخی ابهامات

رییس پلیس پایتخت جزئیات بیشتری از دستگیری شهردار اسبق تهران به اتهام قتل همسر دومش را تشریح کرد و گفت: برخی گفتند چرا چایی جلوی این فرد بود؟ ما چایی را برای افسر پرونده و بعد از افطار آوردیم که به ایشان هم داده شد و این رفتار انسانی است. گفتند چرا کت و شلوار تن آن فرد بود؟ این فیلم‌ها وقتی گرفته شد که متهم تازه خودش را به آگاهی معرفی کرده و در حال توضیح بود.

رئیس پلیس پایتخت در مورد سلاح محمدعلی نجفی نیز گفت: این فرد به سبب مسئولیتی که داشته تا سال ۹۴ دارای مجوز حمل سلاح بوده اما محافظ نداشت، اما پس از آن تاریخ این طور نبوده و مجوزی نداشته است.

رحیمی درباره علت به دست گرفتن اسلحه قاتل توسط خبرنگار صداوسیما نیز گفت: این اتفاق زمانی افتاده که جرم محرز و تمام شده است. اینکه به وسایل و مدارک صحنه جرم نباید دست زد مربوط به قبل از زمان اثبات جرم است در حالی که اقدام خبرنگار بعد از اثبات جرم و اعتراف صریح به قتل از سوی ایشان انجام شده و دیگر نیازی نیست بگوییم نباید به آلت قتاله دست زد.

نخستین اظهارات نجفی پس از قتل همسرش

محمد علی نجفی در نخستین اظهارات خود پس از قتل همسرش گفت: امروز دعوای دو، سه روز اخیرمان بالا گرفت، مقداری عصبانی شدم و اسلحه را با خود بردم. همسرم به حمام رفت و من هم پشت سرش رفتم اما بیشتر برای اینکه حالتی از ترساندن ایجاد کنم. اسلحه را به همسرم نشان دادم و گفتم که آیا قصد داری این بحث را تمام کنی یا خیر؟.

وی ادامه داد: همسرم هول شد و تقریباً با من گلاویز شد. خود را روی من انداخت که اسلحه آماده بود و این اتفاق افتاد.

اعلام تمهیدات ترافیکی روز قدس در تهران

سردار محمدرضا مهماندار-رییس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن اشاره به اینکه مراسم راهپیمایی روز قدس از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز جمعه آغاز خواهد شد با بیان اینکه در این راستا محدودیت‌هایی در رابطه با تردد و توقف وسایل تقلیه اجرا می‌شود، گفت: تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت شش صبح روز جمعه در معابر داخلی محدوده برگزاری راهپیمایی ممنوع خواهد بود و بر این اساس در داخل محدوده در طول بلوار کشاورز از میدان ولی‌عصر (عج) تا خیابان کارگر، خیابان ولی‌عصر (عج) حد فاصل تقاطع جمهوری تا میدان ولی‌عصر (عج)، خیابان کارگر از جمهوری تا بلوار کشاورز و خیابان جمهوری از تقاطع کارگر تا تقاطع ولیعصر تردد ممنوع است.

اعطای سیمان و آجر به جای پول به پیمانکاران شهرداری!؟

مجید فراهانی-رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد کارگزاری در تحقق بودجه غیرنقد شهرداری، گفت: در این حوزه سکته مالی داریم و شاهد نارضایتی جدی پیمانکاران هستیم بگونه ای که دیده شده به پیمانکار سیستم اطلاعات مدیریت، پیشنهاد دریافت چوب، سیمان و آجر کرده‌اند!

وی افزود: شاهد نارضایتی جدی از عملکرد کارگزاری ها هستیم که این مسئله خود را در عملکرد بودجه غیر نقد نشان داده و  ما همچنان در این حوزه سکته مالی داریم و همچنین  در پرداخت طلب نیز شاهد  نارضایتی جدی پیمانکاران هستیم بگونه ای که دیده شده پیمانکاری که هفت خوان رستم را گذرانده و از سوی منطقه به کارگزاری برای دریافت طلبش معرفی می شود را یا معطل کرده  و طلبش را پرداخت نمی‌کنند یا اگر بخواهد طلب را به صورت غیر نقد بدهند، بعضا با پیشنهادات خنده دار مواجه می شود مثلا به  پیمانکار سیستم اطلاعات مدیریت،  پیشنهاد  دریافت چوب، سیمان و آجر کرده‌اند!

پیشنهادی برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بخش املاک و مستغلات

نعمت‌الله ترکی-رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با تاکید بر لزوم اخذ مالیات از منابع جدید مغفول مانده در سطح استان تهران گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در استان تهران وجود دارد که هیچ نهادی سمت آنها نمی‌رود و در حقیقت در حوزه اخذ مالیات مغفول مانده‌اند و می‌توان از آنها مالیات دریافت کرد. بی تردید می‌توان برای خانه‌هایی که اجاره داده می‌شوند نیز مالیات دریافت کرد لذا مالیات بر ارزش افزوده بخش املاک و مستغلات باید در دستور کار قرار گیرد.

پاسخ وزارت بهداشت به خبر «کمبود پانسمان بیماران پروانه‌ای»

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر کمبود پانسمان میپلکس برای بیماران ای‌بی، دکتر جمشید کرمانچی-مشاور معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: به دنبال پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سال گذشته، از نظر تامین پانسمان میپلکس حداقل تا اواخر سال جاری مشکلی نداریم و این پانسمان‌ها به میزان کافی و با کیفیت خوب در کشور وجود دارند.

سرطان معده، شایع‌ترین سرطان در ایران

دکتر اکرم پورشمس – دبیر علمی هفته سلامت گوارش با بیان این‌که شایع‌ترین سرطان در کل کشور سرطان معده است، گفت: در آقایان اولین سرطان شایع و در خانم‌ها پس از سرطان پستان، سرطان معده در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

شیوع اضطراب امتحان در دانش‌آموزان و عوامل موثر بر آن

دکتر منصوره فضیلتی-یک متخصص روانشناسی کودک و نوجوان با بیان اینکه اضطراب امتحان یکی از شایع‌ترین انواع اضطراب‌ها در میان دانش آموزان و دانشجویان است، گفت: پژوهشهای انجام شده حاکی از آن است که میان اضطراب امتحان و عملکرد دانش آموزان رابطه منفی وجود دارد، بطوریکه هر چه سطح اضطراب و انگیختگی فرد برای امتحان بیشتر باشد، تمرکز او بر تکلیف کمتر و سرعت عمل کاهش می‌یابد.

بودجه «بیمه اعتیاد» دست کیست؟

حدود ۹ سال از زمانی که «بیمه درمان اعتیاد» در اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر گنجانده شد، می‌گذرد. بیمه‌ای که از سال ۸۹ فراز و نشیب‌های زیادی را در مورد نحوه و میزان جذب بودجه و در نهایت نحوه هزینه کرد آن گذراند و حالا با حذفش در قانون بودجه امسال، با انتقاد برخی از کارشناسان حوزه اعتیاد رو به رو شده است.در این راستا علی شفیعی -کارشناس درمان اعتیاد با اشاره به خبر انتقال بودجه بیمه درمان اعتیاد به ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: این موضوع بسیار مبهم است و به شکل مشخص معلوم نیست که این بودجه به کجا انتقال یافته و اساساً هنوز پابرجا باشد. در مصاحبه‌های منتشر شده از مسئولین، ادعاهای مختلفی درباره سرنوشت بودجه بیمه اعتیاد منتشر می‌شود و به همین دلیل می‌توان گفت تصمیم سازمان برنامه و بودجه مبهم و نامشخص است.

ممنوعیت جذب حق‌التدریس آزاد / پرداخت حقوق خریدخدماتی‌ها بدون وقفه

علی الهیار ترکمن-معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حدود ۴۲ تا ۴۳ هزار بازنشسته در سال ۹۸ داریم، درباره جذب حق‌التدریس آزاد در سال ۹۸ گفت: طبق ضوابط اجرایی بودجه، مجاز نیستیم حق‌التدریس آزاد بگیریم. از ظرفیت موجود حق‌التدریسی که داریم تعدادی بر اساس قانون مجلس، جذب آموزش و پرورش می‌شوند و گروه دیگر کماکان به خدمت ادامه می‌دهند.

ورود «تست بسندگی زبان فارسی» به سنجش سلامت نوآموزان در دستور کار

رضوان حکیم‌زاده-معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اضافه کردن بررسی میزان آمادگی زبان فارسی در طرح سنجش سلامت در دستور کار قرار خواهد گرفت و روی آن کار می کنیم.

وی در مورد اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان که در سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد با اشاره به خدمات مترقی و ارزشمند سنجش سلامت در کشور اظهار کرد: امیدواریم سنجش را به جای بدو ورود به دبستان، دوسال قبل دبستان انجام دهیم.

سد لاسک؛ اعتراض یا فرافکنی؟

به دنبال انتقاد رئیس شورای عالی جنگل از سازمان حفاظت محیط زیست در مورد چگونگی صدور مجوز «ساخت سد لاسک» مدیر کل دفتر ارزیابی زیست‌محیطی سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه همه سدها مشمول ارزیابی زیست‌محیطی هستند، گفت: از سازمان جنگل‌ها در مورد سد لاسک در همه مراحل استعلام شده و این دستگاه به جز مخالفت بدوی، مخالفت جدی با ساخت سد لاسک نداشته و تنها خواستار پرداخت خسارت ۴۶ میلیارد تومانی ناشی از تخریب جنگل شده است.

به گزارش سادس، پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی سادس به شرح زیر است:

نخستین اظهارات نجفی پس از قتل همسرش

تکذیب خبر ایست قلبی نجفی

جزئیات عملیات پلیس برای دستگیری نجفی

“نجفی” به دادسرا رفت

سرطان معده، شایع‌ترین سرطان در ایران

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *