از "همکاری پلیس با دو اپلیکیشن مسیریاب" تا "پروتکل ترابری هوایی اعضای پیوندی"


تشدید فعالیت تیم‌های حمایت روانی در مناطق سیل‌زده، بارش شدید در چهار استان کشور، اعضایی که نباید به خاک سپرده شوند، ۱۹ میلیون نفر حاشیه نشین بافت‌های فرسوده و…از جمله مهم‌ترین عناوین خبری تحریریه اجتماعی سادس در ۲۹ اردیبهشت ماه است.

به گزارش سادس، در ادامه عناوین برخی از مهم‌ترین اخبار تحریریه اجتماعی سادس آمده است که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

همکاری پلیس با دو اپلیکیشن مسیریاب ایرانی برای کاهش ترافیک پایتخت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از امضای تفاهم نامه میان پلیس راهنمایی و رانندگی و دو اپلیکیشن مسیریاب ایرانی خبر داد.

تشدید فعالیت تیم‌های حمایت روانی در مناطق سیل‌زده

افراد درگیر در حوادث مختلف، بسته به شدت و نوع حادثه‌ای که با آن مواجه شده‌اند، درگیر عوارض روحی و روانی پس از آن نیز می‌شوند، عوارضی که گرچه در بحران‌های بسیاری در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته و پیامدهای زیادی نیز ایجاد کرده بود، اما چند سالی است که کم کم مورد توجه دستگاه‌های امدادی و بهداشتی قرار گرفته است.

اجرای طرح ضربتی نجات شمشادهای شمال کشور

مدیرکل حفاظت و حمایت از منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد شمشادزارهای کشور آسیب جدی دیده است، گفت: برخی نگران انقراض شمشادها در جنگل‌های هیرکانی هستند، اما سازمان جنگل‌ها از سال گذشته اقدامات ضربتی برای نجات شمشادزارها آغاز کرده است و ما امیدواریم که بتوانیم آن‌ها را نجات دهیم.

بارش شدید باران در چهار استان

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش امروز (۲۹ اردیبهشت ماه) در استان‌های کرمان، شمال فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و غرب آذربایجان غربی خواهد بود.

چرا به حریم رودخانه‌ها تجاوز می‌شود؟

در سیلی که در روزهای پایانی سال ۹۷ و اولین ماه سال جدید در تعدادی از شهرهای کشور رخ داد، تجاوز به حریم رودخانه‌ها به عنوان یکی از عوامل اصلی وقوع آن مطرح شد. یک استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه هنوز قوانین تعیین بستر و حریم رودخانه‌ها برای همه رودخانه‌ها اجرا نشده است، گفت: ناهماهنگی بین دستگاه‌ها باعث بی‌اعتبار شدن مطالعات و در نهایت تجاوز به حریم رودخانه‌ها می‌شود.

مدارس به شادی‌های کودکانه جهت دهند

یک کارشناس تعلیم و تربیت با بیان اینکه مدرسه نتوانسته همپای سرعت شبکه‌های مجازی، برای تربیت دانش آموزان حرکت کند و چیزی تحت عنوان برنامه شاد در کلاس‌ها تعریف نشده است، تاکید کرد که باید به شادی‌های کودکانه جهت داده شود و برنامه‌های مفرحی با حفظ اصول تربیتی در قالب فوق برنامه برای کودکان در مدارس، تدارک دیده شود.

بیمه‌ها عمل جراحی مبتلایان اختلال هویت جنسیتی را «زیبایی» محسوب می‌کنند!

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن تشریح خدمات سازمان بهزیستی به افراد دارای اختلال هویت جنسیتی، بر لزوم پوشش بیمه‌ای خدمات پزشکی آنها تاکید کرد.

چشم‌هایی که به «جشن رمضان» دوخته شده

خیابان‌ها و راهروهای سالن‌های ۵ و ۶ نمایشگاه بین المللی تهران این روزها سرشار از امید است. مددجویانی که به بهانه جشن رمضان امیدوارند دستاوردها و کالاهایشان را معرض نمایش و فروش قرار دهند تا نشان دهند که اگرچه مسیرشان سخت بود و پیچ در پیچ، اما نتیجه کارشان آنچنان که باید، تحسین برانگیز است.

اعضایی که نباید به خاک سپرده شوند!

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از تدوین پروتکل ترابری عضو در کشور خبر داد و گفت: در آینده و در وهله اول اعضای اهدایی از سمت شهرستان‌ها به سمت تهران برای مراکز پیوند منتقل می‌شوند.

وضعیت دارو و درمان مبتلایانِ آسم و توصیه وزارت بهداشت

رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت ضمن اشاره به وضعیت دارو و درمان مبتلایان آسم و آلرژی، در عین حال بر لزوم تقوت آموزش‌های خود مراقبتی به بیماران تاکید کرده و این موضوع را از سیاست‌های مهم سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت خواند.

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی تهران / اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک در دماوند

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت پرداخت مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان در تهران، در عین حال جزئیات اجرای طرح نسخه الکترونیک در پایتخت و پایلوت آن در “دماوند” را تشریح کرد.

تهدید کارکنان شهرداری در پی تذکر یک عضو شورای شهر تهران

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از تهدید برخی کارکنان شهرداری بعد از تذکرش مبنی بر نحوه عقد قراردادشان خبر داد.

۱۹ میلیون نفر در محلات حاشیه نشین، بافت فرسوده و تاریخی ساکن هستند

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: جمعیتی حدود ۱۱ میلیون در محلات حاشیه نشین کشور، حدود ۸ میلیون نفر در بافت فرسوده و بافت تاریخی کشور ساکن هستند که جمعیت بزرگی را شامل می‌شود یعنی ۱۹ میلیون از جمعیت ۶۰ میلیون شهرنشین کشور در این مناطق سکونت می‌کنند.

مکاتبه با رسانه‌ها برای اعلام نام خبرنگاران سهمیه‌بگیر طرح ترافیک

دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد خبرنگاران متقاضی دریافت سهمیه طرح ترافیک ویژه خبرنگاری، از آغاز مکاتبه با رسانه‌ها برای دریافت نام سهمیه‌بگیران خبر داد.

پنج خبر پربازدید تحریریه اجتماعی سادس تا لحظه انتشار این گزارش که از سوی مخاطبان انتخاب شده نیز به شرح زیر است:

اعضایی که نباید به خاک سپرده شوند!

۴ نشانه اولیه پارکینسون

همکاری پلیس با دو اپلیکیشن مسیریاب ایرانی برای کاهش ترافیک پایتخت

وضعیت دارو و درمان مبتلایانِ آسم و توصیه وزارت بهداشت

بارش شدید باران در چهار استان

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *