شعبانی‌بهار: نتایج بانوان در چین ما را به کسب سهمیه در هلند امیدوارتر کرد


شعباني بهار

رییس فدراسیون تیروکمان گفت: نتایج خوبی که تیم ریکرو بانوان در شانگهای چین بدست آورد ما را برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در هلند امیدوارتر کرد.

غلامرضا شعبانی بهار در گفت‌وگو با سادس، درباره‌ی عملکرد تیم ریکرو و کامپوند در مرحله دوم جام جهانی شانگهای چین اظهار کرد: جام جهانی چین یکی از سخت‌ترین و قوی‌ترین مسابقات قبل از کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود که برترین کمانداران مطرح دنیا در آن حضور داشتند تا شرایط خود را برای شرکت در مسابقات جهانی هلند مورد ارزیابی و محک قرار دهند. در این مسابقات تیم کامپوند با توجه به سیر نزولی که در گذشته داشت به نتایج خوبی دست پیدا کرد و ما را برای مسابقات قهرمانی آسیا که آذرماه برگزار می‌شود، امیدوارتر کرد. انتظار داریم که در قهرمانی آسیا تیم کامپوند عملکرد بهتری نسبت به چین داشته باشد.

وی در خصوص عملکرد تیم ریکرو مردان افزود: تیم ریکرو مردان در این مسابقات عملکرد ضعیفی داشتند و باید بازنگری در این تیم صورت بگیرد. به هر صورت با توجه به نتایج ضعیفی که در چین کسب کردند، احتمال اعزام تیم ریکرو مردان به هلند هنوز مشخص نیست و بعد از بازگشت تیم، پس از نشستی که با کادر فنی خواهیم داشت، تصمیم نهایی برای اعزام یا عدم اعزام تیم ریکرو مردان به هلند گرفته خواهد شد.

رئیس فدراسیون تیروکمان همچنین با اشاره به عملکرد بسیار خوب تیم ریکرو بانوان در جام جهانی شانگهای چین تصریح کرد: در گذشته تیم ریکرو بانوان هیچ وقت از جمع ۱۶ تیم برتر دنیا بالا نمی‌آمد و جز ۱۶ تیم بود، اما در این مسابقات با عملکرد خوبی که داشتند در جمع ۴ تیم برتر دنیا قرار گرفتند که این توفیق بزرگی برای تیروکمان است. تیم ریکرو بانوان با این نتیجه ما را برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در مسابقات جهانی هلند نسبت به گذشته امیدوارتر کرد.

شعبانی بهار پیرامون این پرسش که آیا تیم ریکرو بانوان اعزامی به چین ترکیب تیم اعزامی به جهانی هلند را نیز تشکیل خواهند داد، افزود: شیوا شجاع مهر، زهرا نعمتی و نیلوفر علیپور جز کسانی هستند که در جهانی هلند برای کسب سهمیه حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات مالی زیادی که داریم و از نظر منابع مالی تحت فشار هستیم سعی خواهیم کرد در اعزام نفرات تجدید نظر داشته باشیم و تنها به اعزام کیفی فکر کنیم نه کمی. چون هدف کسب سهمیه است نه کسب تجربه.

رئیس فدراسیون تیروکمان پیرامون وضعیت میلاد وزیری برای حضور به تیم ملی گفت: برای حضور دوباره وزیری در تیم ملی قرار شد از او در شرایط مساوی و زمانی که تیم در اردوی آمادگی به سر می‌برد همزمان با سایر کمانداران رکوردگیری انجام شود تا وضعیت رکوردی وی از سوی کادر فنی مورد ارزیابی قرار بگیرد. البته این در صورتی خواهد بود که ما بخواهیم تیم ریکرو مردان را به هلند اعزام کنیم که هنوز این اعزام در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

شعبانی بهار در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا این شرایط برای اعزام تیم جانبازان و معلولان نیز خواهد بود یا خیر؟ اظهار کرد: تیم جانبازان و معلولان به صورت کامل در قالب ۱۱ ورزشکار و ۳ همراه در رشته‌های ریکرو، کامپوند و w۱ در جهانی هلند شرکت خواهد کرد و مشکلی برای اعزام ندارند. البته هزینه‌ی اعزام بالاست و امیدوارم کمیته ملی پارالمپیک در این زمینه با تفاهمنامه‌ای که با ما داشتند برای اعزام کمانداران معلول حمایت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *