مراکز آموزش علمی کاربردی شهرداری به چهار مرکز کاهش یافت


اعضای شورای شهر تهران با رأی مثبت خود تعداد مراکز علمی کاربردی شهرداری تهران را از ۹ مرکز به چهار مرکز تقلیل دادند.

به گزارش سادس، اعضای شورای شهر تهران طرح کاهش و ادغام مراکز آموزشی و پژوهشی شهرداری تهران را روی میز بررسی قرار دادند و از آنجایی که کلیات این طرح در جلسه پیش به تصویب اعضای شورای شهر رسیده بود، آنان در مورد تبصره‌ها و پیشنهادات مطرح شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حسن رسولی  – خزانه‌دار شورای شهر تهران – به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح با بیان اینکه شهرداری بیش از ۲۰ مرکز آموزشی و پژوهشی دارد که باید کاهش یابد، گفت: در حالی ما در شورای شهر در مورد کاهش تعداد مراکز آموزشی و پژوهشی در حال بحث هستیم که مراکز آموزشی و علمی کاربردی شهرداری برای دوره جدید فراخوان داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مراکز علمی کاربردی زیر نظر شورای عالی گسترش مراکز علمی کشور و وزارت علوم فعالیت می‌کنند و ما نمی‌توانیم در مورد بودن یا نبودن این مراکز تصمیم گیری کنیم،اظهارکرد: ۴۰ درصد فارغ التحصیلان این مراکز علمی از کارکنان شهرداری هستند و مابقی شهروندان‌مان هستند که در صورت کاهش تعداد مراکز باید در مورد آنان فکری کرد.

در ادامه صدراعظم نوری – رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران – با بیان اینکه من طراح این طرح بودم و هدف ما این بود که مؤسسات آموزش علمی کاربردی شهرداری که بعضاً فاقد مجوز هستند، تعیین تکلیف شوند، گفت: ۲۷ مرکز آموزش و پژوهش در شهرداری داریم و این مراکز آموزشی می‌بایست به لحاظ فرآیند مجوز قانونی و نحوه تأمین مالی و هزینه کردشان گزارش بدهند.

وی با اشاره به اینکه می‌بایست رشته‌های مراکز آموزشی نیز ساماندهی شود چرا که شاهد موازی‌کاری در رشته‌های تحصیلی در این مراکز هستیم،اظهارکرد: هدف ما از انجام این کار ساماندهی مراکز آموزشی و علمی شهرداری به معنای کامل است و ما باید به سمت اثربخشی بیشتر و کیفیت بالاتر پیش برویم و تعداد مراکز علمی کاربردی را از ۹ مرکز به دو مرکز و تعداد مراکز آموزشی را از تعداد ۲۲ به کمتر کاهش دهیم.

به گزارش سادس، محمود میرلوحی – عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران –  گفت: در آستانه دو سالگی شورای شهر قرار داریم اما هنوز ساختارها اصلاح نشده است و این دومین طرح اصلاحی است که اعضا آن را به طاق می‌زنند. تا کی می‌خواهیم بگوییم که هزینه‌ها در شهر بالا است و هیچ کاری هم نکنیم؟

به گزارش سادس، اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد مهلت یک ماهه به این طرح کاهش و ادغام مراکز آموزشی و پژوهشی شهرداری رأی مثبت ندادند.

به گزارش سادس، صدر اعظم نوری در پی رد مهلت یک ماهه به تعلیق این طرح گفت: پیشنهاد من این است که مراکز علمی کاربردی از ۹ مرکز به چهار مرکز کاهش یابد و در قالب مرکز آموزش علمی کاربردی ایمنی و بحران، مرکز آموزشی ترافیک و حمل و نقل عمومی، فناوری و شهر هوشمند و فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود.

بر اساس این گزارش اعضای شورای شهر تهران به کاهش مراکز علمی کاربردی از ۹ مرکز به چهار مرکز رأی مثبت دادند همچنین پیشنهاد اعضا مبنی بر اینکه ۲۲ مرکز آموزشی دیگر شهرداری در یک مرکز آموزشی ادغام شوند به تصویب نرسید.

به گزارش سادس، علی اعطا – سخنگوی شورای شهر تهران – نیز پیشنهاد داد: از آنجایی که برخی از رشته‌های تدریس شده در این مراکز در سایر دانشکده‌ها وجود دارد و برخی از این رشته‌ها همچون تربیت مربی خانه کودک در شهرداری کاربردی ندارد، رشته‌های هر یک از این مراکز چهارگانه به تصویب شورای شهر برسد که با رأی اکثریت آرا این پیشنهاد اعطا رأی آورد.

همچنین اعضای شورای شهر پیشنهاد دادند که این مراکز تنها ساختمان‌شان را از شهرداری دریافت کنند و برای هزینه‌های دیگر خودگردان باشند که با مخالفت امینی – نایب رئیس شورای شهر – مواجه شد و وی گفت: این همه محدودیت می‌گذارید، خب درش را تخته کنید! چرا کار را سخت و مشکل می‌کنید. در نهایت این پیشنهاد نیز به تصویب نرسید.

به گزارش سادس، بر این اساس اعضای شورای شهر تهران با رأی خود ۹ مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تهران را به چهار مرکز کاهش دادند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *