گذر فرهنگی برادران مظفر از جشنواره جهانی فیلم فجر میزبانی می‌کند


۲۹ فروردین تا ۷ اردیبهشت زمان برگزاری "جشنواره جهانی فیلم فجر" است. فارغ از برنامه‌هایی که دست‌اندرکاران حوزه سینمایی برای جذاب برگزار کردن این جشنواره دارند، مدیریت شهری و به نمایندگی از شهرداری تهران، منطقه شش شهرداری نیز به پای کار آمده است تا گذر فرهنگی برادران مظفر در طول ایام برگزاری جشنواره به یک کارناوال فرهنگی تمام و کمال تبدیل شود.

به گزارش سادس، ۲۹ فروردین تا ۷ اردیبهشت زمان برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر است. جشنواره‌ای که با حضور ۳۰۰ نفر از هنرمندان ۷۰ کشور خارجی برگزار می‌شود و فیلم‌های روز جهان به نمایش گذاشته خواهد شد. جشنواره‌ای که امسال وجه تمایز آن با جشنواره‌های پیشین، مردمی شدن بیشتر آن است. فارغ از برنامه‌هایی که دست‌اندرکاران حوزه سینمایی برای جذاب برگزار کردن این جشنواره دارند، مدیریت شهری و به نمایندگی از شهرداری، منطقه شش نیز به پای کار آمده است تا “گذر فرهنگی برادران مظفر” در طول ایام برگزاری جشنواره به یک کارناوال فرهنگی تمام و کمال تبدیل شود.
این تصمیم با توجه به این موضوع گرفته شد که سینما فلسطین از سینماهای اصلی برگزاری این جشنواره بوده و با توجه به نزدیکی سینما با خیابان برادران مظفر و فرهنگستان هنر این انتخاب می‌تواند کمک‌کننده باشد.
بر این اساس و با توجه به جلسه‌ای که در شهرداری منطقه شش و با حضور شهردار این منطقه، قاسمی نماینده سازمان زیباسازی و رضا کیانیان، حبیب رضایی و شادمهر راستینه دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد، امسال فضای خیابانی نیز به جشنواره اضافه شده تا شهر و شهروندان نیز از این فستیوال بی‌بهره نمانند.
به گفته دهداری‌پور، شهردار منطقه شش، تبدیل خیابان برادران مظفر به یک گذر فرهنگی از سال پیش مورد توجه قرار داشته و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و بعد از تجربه موفق برگزاری نوروزگاه، این بار فستیوال جهانی فجر، پای به این گذر می‌گذارد و زیرساخت‌های لازم به این منظور مهیاست.
بر اساس آنچه که قاسمی مشاور هنری سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز توضیح داده، طاق‌نورهای زیبایی در خیابان برادران مظفر ایجاد شده تا حیات شبانه این گذر با استقبال شهروندان مواجه شود. همچنین زیباسازی المان‌های شهری در محدوده سینما فلسطین صورت خواهد گرفت.
شادمهر راستینه نیز با بیان این‌که خوب است در کنار جشنواره فجر یک رویداد شهری نیز اتفاق بیفتد، گفت: با توجه به سابقه تاریخی که منطقه شش دارد و پیشترها جشنواره فیلم‌های تهران در همین منطقه برگزار شده بود و سینما پارامونت، رادیوسیتی و گلدن سیتی از سینماهای معروف منطقه بوده، برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر نیز در این منطقه با استقبال خوب شهروندان مواجه خواهد شد.
رضا کیانیان نیز با بیان این‌که امسال ویژه برنامه‌های خاصی برای آشتی مردم با هنر وجود دارد گفت: اختصاص سانس‌های خانواده با تخفیف‌های در نظر گرفته شده می‌تواند به آشتی مردم با سینما کمک کند.
حبیب رضایی نیز با بیان این‌که با طراحی فضای بیرونی، گروه‌های هنری و موسیقیایی کشور به پای کار آمده تا برنامه‌های متنوعی را برای شهروندان تدارک ببینند، گفت: اجرای زنده موسیقی فیلم‌ها و بازپخش فیلم‌های قدیمی ایران و برخی فیلم‌های روز دنیا در فضای باز، مورد توجه قرار خواهد داشت.
به گزارش سادس و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، حال با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده باید منتظر یک کارناوال فرهنگی هنری در خیابان‌های تهران باشیم. کارناوالی که از سینما چهارسو آغاز شده و تا فرهنگستان هنر ادامه خواهد داشت. فیلمنامه‌خوانی، نمایش پانتومیم و برپایی گذر عکس، نوید روزهای خوب فرهنگی را برای تهران می‌دهد. تهرانی که هنر را همچون گمشده‌ای در دل خود داشته و این روزها تلاش مدیران شهری و دست‌اندرکاران عرصه هنر، بازگرداندن این طفل گمشده به آغوش شهر و شهروندان است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *