اعزام ۱۶ ورزشکار به رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا قطعی است


مسابقات بین المللی دوومیدانی داخل سالن ایران

سخنگوی فدراسیون دوومیدانی می‌گوید اسامی نفرات نهایی برای اعزام به مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در قطر روز شنبه (امروز) مشخص می‌شود.

تیمور غیاثی سخنگوی فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با سادس در مورد نتیجه جلسه روز پنج‌شنبه سازمان تیم ملی و اسامی نفرات نهایی اعزامی به مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا قطر اظهار کرد: اسامی نفرات نهایی امروز مشخص می‌شود. در جلسه روز پنج‌شنبه تقریباً اعزام ۱۶ نفر ورزشکار خانم و آقا قطعی شد، اما باید بودجه نیز تأمین شود. باید ببینیم از کجا می‌توان بودجه را مهیا کنیم. اگر دستور اعلام اسامی را بدهند حتماً اعلام می‌کنم.

غیاثی در ادامه به افزایش تعداد ورزشکاران برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: قرار بود ۱۰ تا ۱۲ نفر به این مسابقات اعزام شوند اما در این جلسه ظرفیت بیشتری اختصاص دادیم. حیف است که با توجه به اینکه محل برگزاری مسابقات نزدیک است با تعداد کم اعزام شویم. ما دور نگاهی هم به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ داریم و در این شرایط خواستیم نفراتی که شانس دارند و جوان هستند را نیز به این مسابقات اعزام کنیم.

سخنگوی فدراسیون دوومیدانی افزود: ما یک تیم میکس از باتجربه‌ها و جوان را به این مسابقات اعزام می‌کنیم. تعدادی از آنها که قهرمانان هستند و شانس آن‌ها تضمین شده است. برخی دیگر نیز جوان و آینده دار هستند. در جلسه بحث شد تا تعداد بیشتری به این مسابقات بروند و در حالی که قرار بود یک یا دو خانم به این مسابقات بروند احتمالاً ۴ تا ۵ ورزشکار خانم را اعزام خواهیم کرد. همچنین تعداد ورزشکاران آقا نیز بیشتر شد.

وی در ادامه در خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی دوومیدانی برای مسابقات قهرمانی آسیا نیز افزود: بعد از مسابقاتی که در اوایل فروردین ۹۸ انجام شد اسامی ورزشکارانی را که به تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا دعوت شدند اعلام کردیم. همچنین قرار شد چند ورزشکار دیگر در ۱۵ فروردین ماه مجدداً مسابقه دهند تا اگر رکورد ورودی کسب شد به اردوی تیم ملی دعوت شوند. البته بعد از اعلام ما، به درخواست هیأت‌های استانی تعدادی ورزشکار دیگر در ماده‌های مختلف برای حضور در این مسابقات دعوت شدند تا شانس خود را امتحان کنند. ما می‌دانستیم با اضافه کردن آن‌ها چیزی را از دست نمی‌دهیم و می‌توان شانس دیگری به ورزشکاران داد.

به گزارش سادس، پیش از این و بعد از مسابقاتی که در اوایل فروردین ماه ۹۸ برگزار شد با نظر اعضای سازمان تیم‌های ملی ۸ ورزشکار به نام‌های احسان حدادی، بهنام شیری، حسن تفتیان، امیر مرادی، حسین کیهانی، تکتم دستاربندان، مهسا میرزاطبیبی و مهدی پیرجهان، به ترکیب اصلی تیم ملی بزرگسالان ایران دعوت شده بودند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *