99 درصد تجهيزات مورد استفاده پليس ايران توليد داخل است / توصيه فرمانده ناجا به زوار اربعين حسيني

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه 99 درصد از تجهيزات مورد استفاده پليس ايران توليد داخل و بومي است ، گفت: پليس جمهوري اسلامي ايران اين آمادگي را دارد دانش و تجربيات پليسي خود را به ساير کشورهاي دوست و همسايه منتقل کند.

به گزارش  سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار ” حسين اشتري” در حاشيه افتتاحيه پانزدهمين نمايشگاه بين المللي لوازم و تجهيزات پليسي ، ايمني و امنيتي در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمين نمايشگاه ايپاس 2016 با حضور 302 شرکت داخلي و خارجي از 28 کشور خارجي امروز کار خود را آغاز کرد و در اين نمايشگاه مبتکران و مخترعان داخلي حضور فعال و چشمگيري دارند.

وي با اشاره به حضور سفرا و کارداران و وابسته هاي نظامي و جمعي از مسئولين کشوري و لشکري در مراسم افتتاحيه افزود: اين نمايشگاه به مدت چهار روز ادامه دارد و تعداد غرفه ها و شرکت کنندگان در نمايشگاه امسال افزايش داشته است و اميدواريم بتوانيم از اين بستر و همچنين تعامل و ارتباط با شرکت ها و ساير کشورها در راستاي ارتقاي امنيت گام هاي موثرتر و مطلوب تري برداريم.

فرمانده نيروي انتظامي بيان کرد: امروز پليس جمهوري اسلامي ايران اين آمادگي را دارد دانش و تجربه پليسي خود را به پليس هاي ساير کشور ها منتقل و از ظرفيت پليس هاي ديگر کشورها نيز استفاده کند.

وي تأکيد کرد: بنا داريم براي ارتقاء و به روز کردن تجهيزات به دانش و مهارت متخصصان داخل متکي باشيم و حضور مخترعان و مبتکران داخلي نيز بيانگر اين مهم است.

عالي ترين مقام انتظامي کشور عنوان کرد: براساس تدابير انديشيده شده و همچنين تعداد شرکت کنندگان پيش بيني مي شود بازديد کنندگان از نمايشگاه امسال بيشتر از نمايشگاه هاي سال هاي گذشته باشد هر چند تحقق اين امر نيازمند برنامه ريزي و تبليغات است و اميدواريم اين نمايشگاه چون سال هاي گذشته مورد استقبال قرار بگيرد.

وي در پاسخ به اين سوال که چه ميزان از تجهيزات پليس ايران بومي و توليد داخل است، افزود: در واقع 99 درصد تجهيزات مورد استفاده پليس توليد داخل و بومي است ، البته تجهيزات خارجي حاضر در نمايشگاه نيز مورد مطالعه و بررسي قرار مي گيرد و با کارشناسي هاي صورت گرفته سعي مي کنيم در صورت نياز نمونه بومي و داخلي آن را نيز توليد کنيم.

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه در خصوص وضعيت امنيتي کشور توضيح داد: بحمداله امنيت مطلوبي در کشور حاکم است.

وي با اشاره به برگزاري باشکوه مراسم هاي دهه محرم ادامه داد: با همکاري بسيار خوب عزاداران و هيئت هاي مذهبي و دستجات امسال نيز مراسم عزاداري محرم باشکوه و نظم خاصي برگزار شد.

عالي ترين مقام انتظامي کشور در خصوص اربعين نيز مطرح کرد: نيروي انتظامي از ماه هاي گذشته براي برگزاري هر چه بهتر راهپيمايي بزرگ اربعين آمادگي خود را اعلام کرده ، اقدامات مقدماتي هم صورت گرفته و آماده پذيرش زائران از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه هستيم ، ضمنا يک مرز دريايي نيز پيش بيني شده و در حد ظرفيت مورد نظر آماده پذيرش زائران براي تردد است.

فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: به زائران اربعين حسيني توصيه مي کنيم براي تردد حتما گذرنامه و ويزا به همراه داشته باشند و در سامانه حج و زيارت “سماح” ثبت نام کنند.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا احتمال اضافه شدن مرزي براي تردد زوار وجود دارد يا خير؟ توضيح داد: بعيد است در فرصت باقي مانده مرزي به سه مرز اعلام شده براي تردد زوار اربعين حسيني اضافه شود . به هرحال اگر اين موضوع مصوب شود و مورد پذيرش مسئولان عراقي و داخلي قرار بگيرد قطعا نيروي انتظامي با آمادگي کامل حضور خواهد داشت.

وي در خصوص وضعيت زيرساخت ها گفت: زيرساخت ها نسبت به سال هاي گذشته وضعيت بهتري دارند و ميزان پارکينگ ها نيز افزايش داشته اما به هرحال پارکينگ ها جوابگوي کامل خودروهاي شخصي نخواهد بود .

سردار اشتري اشاره کرد: در جلسه قرارگاه مرکزي که با مسئوليت وزير کشور و با حضور دستگاه هاي ذيربط برگزار شد تأکيد وزير در انجام مطلوب اقدامات اوليه بوده که خوشبختانه با آسيب شناسي راهپيمايي سال هاي گذشته اقدامات مثبتي صورت گرفته و سعي شده در راستاي رفع نيازمندي هاي زوار گام هاي موثري برداشته شود.

گفتني است فرمانده نيروي انتظامي به همراه جمعي از روساي پليس هاي تخصصي از بخش هاي مختلف نمايشگاه ايپاس بازديد کردند.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *