آئین تقدیم گل و قرائت فاتحه بر مزار قهرمانان ورزشی در بهشت زهرا (س)

آئین تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی کشور آرمیده در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) با عنوان «افتخاران ماندگار» با حضور چهره‌های ورزشی، پیشکسوتان و پهلوانان ایران اسلامی در بهشت زهرای تهران برگزار شد.

به گزارش سادس، به نقل از روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س)، این مراسم در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) و بر مزار قهرمانان و پهلوانان بزرگ این کشور برگزار شد.

سعید خال، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به ماندگاری فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در ایران اسلامی گفت: تاریخ ایران زمین مملو از داستان‌هایی است که حکایت از دمیدن روح جوانمردی و پهلوانی به کالبد ایران و ایرانی دارد و همواره نام ایرانیان با خصلت‌های پسندیده انسانی و اخلاقی در میادین مختلف همراه است.

خال با اشاره به حضور بزرگان و قهرمانان جهانی در بهشت زهرا (س) و استقبال از مراسم «افتخاران ماندگار» خاطرنشان کرد: آئین تجلیل از نام‌آوران ورزشی کشور با هدف زنده نگاه داشتن یاد و نام این بزرگان و پیشکسوتان در آستانه سال نو و در روز احسان و نیکوکاری برگزار شد و بزرگان ورزشی کشور نیز استقبال خوبی از این مراسم کردند.

در ابتدای مراسم علی خسروی، از داوران برجسته و پیشکسوت کشور اظهار کرد: این‌گونه اقدامات برای پاسداشت بزرگان ورزشی و پهلوانان کشور که روزی در بین ما بودند و افتخار آفریدند و اکنون نامشان در میان ما و کارشان الگویی برای جوانان بوده و هست، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است که بهشت زهرا (س) به بهترین شکل این کار بزرگ را انجام داد.

پوریا تابان، مجری برنامه ورزش از نگاه ۲ نیز در این مراسم حاضر و در بخشی از صحبت‌های خود ضمن فاخر و ارزنده خواندن مراسم افتخاران ماندگار در بهشت زهرا (س) گفت: گرامیداشت یاد، نام و خاطره قهرمانان و پهلوانان ورزشی کشور که اکنون در بین ما نیستند، بسیار کار ارزشمندی است و باعث می‌شود که ما قدر این عزیزان و آنانی که اکنون هستند را بیشتر بدانیم.

در ادامه مهدی واعظی، مجری برنامه ورزش از شبکه ۵ نیز ضمن این که از همه ورزشکاران و پیشکسوتان حاضر در مراسم یاد کرد، در سخنانی بر اهمیت و ارزنده بودن این مراسم تاکید کرد و گفت: این مراسم برای اولین بار با هدف فراهم کردن بستری جهت حضور اکثر قهرمانان جهان و المپیک در فضایی کاملاً متفاوت که روح معنوی بیشتر به چشم می‌خورد، برگزار شد و جای تقدیر دارد.

در ادامه این برنامه مراسم تقدیر و تشکر از حدود ۵۰ نفر از پیشکسوتان، مدال‌آوران و قهرمانان عرصه‌های مختلف ورزشی چون محسن کاوه، دکتر حسن رنگرز، صادق گودرزی، فرشاد پیوس، حمید استیلی، نیما نکیسا، هادی طباطبایی، احسان روزبهانی، کوروش باقری، حسین توکلی، حسین شمس، پرویز مظلومی، حسن روشن، سعید ملایی، علی پاکدامن، رضا سلطانی، پایان رأفت، محمد رضا حیدریان، اصغر قیطاسی، قاسم علی عسکری، رضا حسن زاده، سید مهدی حیدری، علی خسروی، مجتبی جوهری رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، دکتر طاهریان، نایب رئیس کمیته ملی المپیک و بسیاری از بزرگان ورزش کشور برگزار شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *