اقتصاد مقاومتي ناشي از يک مساله شناسي صحيح و هوشمندانه است

زماني که سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ شد، نه تنها کارشناسان داخلي، بلکه بسياري از ناظران بين المللي طرح چنين موضوعي را در سپهر مديريت کلان جمهوري اسلامي ايران به مثابه آغاز يک جهش بزرگ قلمداد کردند.

به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر؛ دکتر عیسی رضایی با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری(حفظه الله)گفت: درست از زماني که روابط غيرعادي اقتصادي قدرت هاي بزرگ دنيا عليه ايران شکل گرفت و آنها تلاش مي کردند تا از هر طريقي ايران را در تنگنا قرار دهند، با يک مساله بزرگ مواجه شديم. مساله اين بود که آيا مي توان همواره به خارج از مرزها متکي بود؟ آيا در صورت بروز شرايط سخت و دشوار مي توانيم با تکيه بر توان و ظرفيت هاي داخلي بر مشکلات فائق آييم؟ اين سوالات و دهها سوال ديگر از جمله مسائلي بودند که ذهن ها را در گير خود کرده بود و همزمان فشارهاي غرب بيشتر و بيشتر مي شد. اگرچه جمهوري اسلامي ايران در شرايطي به مراتب سخت تر سربلند از آزمون ها بيرون آمده، اما وقت آن رسيده بود تا در عرصه کلان مديريت کشور طرحي نو دراندازد.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر افزود: وقتي موضوع اقتصاد مقاومتي مطرح شد، شايد بسياري از ذهن ها مستقيم موضوعاتي مانند صرفه جويي و غيره را نشانه مي رفت، غافل از اينکه اين موضوع يک اصل کلي در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بود. به عبارتي شکل گيري مقوله اقتصاد مقاومتي ناشي از يک مساله شناسي صحيح و هوشمندانه بود که تا پيش از آن کمتر مورد توجه قرار گرفته بود. از اين رو مساله شناسي مدبرانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامي نه تنها فضاي داخلي کشور بلکه بسياري از عرصه هاي جهاني را تحت تاثير قرار داده و فصل جديدي را در عرصه مديريت کشور رقم زده است.

دکتر عیسی رضایی تأکید کرد: بنابراين بايد توجه داشت که مسأله شناسي از يک خانواده کوچک گرفته تا يک کشور و حتي در سطوح جهاني حائز اهميت است. در چنين شرايطي اگر قرار است دغدغه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي به عنوان يک مساله کلان مورد توجه قرار گيرد.

نایب رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر خاطر نشان ساخت: بايد فرهنگ مساله يابي و مساله شناسي را در تمام ارکان مديريتي کشور گسترش داد. به عبارتي مساله شناسي يعني آنکه از کنار بسياري از موضوعات بي تفاوت عبور نکنيم و با تمرکز بر روي آن به شکل گيري يک رفتار صحيح کمک کنيم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *