مقاومت مقامات محلی در برابر سیاست‌ افزایش جمعیت در چین


در حالی که سران چین به دنبال راهکارهایی برای تشویق زوج‌های جوان به فرزندآوری بیشتر هستند، مقامات محلی در برابر اجرای این سیاست مقاومت می‌کنند.

به گزارش سادس، روبرو شدن با بحران جمعیت شناختی در آینده و روند پیر شدن جمعیت، رهبران چین را بر آن داشته تا زوج‌های جوان را به داشتن تعداد فرزند بیشتر تشویق کنند. با این حال مقامات دولتی و محلی این پیام را در نظر نگرفته و اخیراً در اقدامی بحث‌برانگیز زوجی را به دلیل داشتن فرزند سوم به پرداخت جریمه محکوم کرده‌اند.

این اقدام موجب خشم عمومی شده و مردم این کشور نارضایتی خود را نسبت به مقاماتی که هنوز به دنبال اجرای سیاست تک فرزندی و کنترل جمعیت هستند ابراز کرده‌اند. مردم چین معتقدند که مقامات محلی به خاطر مسائل مالی نمی‌خواهند موضع خود را تغییر دهند و زوج‌ها را بر اساس قانونی که دیگر کنار گذاشته شده همچنان تحت پیگرد قرار می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری آسوشیتدپرس، به گفته کارشناسان چینی، در حالی که این کشور تمام تلاش خود را برای افزایش نرخ تولد به کار گرفته اما از سوی دیگر مقامات محلی به خاطر دریافت مبلغ جریمه، اجرای این برنامه‌ها را جدی نگرفته و این تضادها موجب خشم و اعتراض عمومی شده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *