اختصاص ۶۰هکتار از محله آراد کوه برای انتقال ضایعات و پسماند مناطق جنوبی تهران


در بازدید و نشست ساماندهی ضایعات فروشان خلازیر در منطقه ۱۹ مقرر شد ۶۰ هکتار از محله آراد کوه برای انتقال ضایعات و پسماند مناطق جنوبی شهرتهران اختصاص یابد.

به گزارش سادس، در این نشست علی توکلی شهردار منطقه ضمن تشکراز حضور مدیران ارشد شهرداری تهران و سایر مسئولین شهری در خصوص هم اندیشی برای ساماندهی محدوده خلازیر افزود: در راستای پیگیری مشکلات و معضلاتی چون خلازیر و مسائل حریم منطقه جلسه ای با حضور رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران برگزار شده بود و امیدواریم با اتخاذ تدابیر، اراده و همت جمع حاضر  به نتایج مطلوب برسیم که منشأ خیر و برکت برای مردم منطقه و شهروندان تهران شود.

در ادامه این نشست مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ضمن تشکراز شهردار منطقه در خصوص حمایت از بیت المال و حقوق شهروندی گفت : معاونت خدمات شهری و محیط زیست به نمایندگی از شهرداری تهران از مدیریت شهری این منطقه حمایت و آمادگی هر نوع همکاری در خصوص ساماندهی این محدوده را اعلام می کند.

وی ادامه داد: مشکلات مربوط به محدوده خلازیر که مشابه مشکل تقی آباد منطقه ۱۸ است با اجرای چند روش قانونی از جمله ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری ماده (۵۵) قانون شهرداری، رفع سد معبر ماده ۱۵ و ۱۶ قانون مدیریت پسماندها و همدلی و هماهنگی مسئولین انجام می شود.

یزدانی با اشاره به شناخت کامل از محدوده خلازیر بر تعیین و تکلیف نوع مالکیت و تصرف ها، کاربری زمین و مصوبات وضعیت آنها تأکید و در مرحله بعد خواستار تصمیم گیری طی جلسه ای با حضور مدیر کل محیط زیست، اوقاف، فرماندهی نیروی انتظامی، دادستانی و… شد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: بعد از هماهنگی بین دستگاه ها و اطلاع رسانی، سپس با همکاری راهور ماشین‌های حمل ضایعات و پسماند به این محدوه توقیف و در گام بعدی ورود و خروج به این محدوه با استقرارکیوسک نیروهای انتظامی، شهربان، یگان حفاظت مسدود خواهد شد.  

یزدانی درگام بعدی خواستار قطع انشعابات وخدمات شهری، صدور اخطاریه و تمهیدات و در مرحله بعد با ورود ماشین آلات مدیریت پسماند این محدوده پاکسازی و زمین آن  به شهرداری منطقه با اعتبار جهت نگهداشت اختصاص می یابد.

در ادامه این نشست حسن زاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷ با اشاره به وضعیت تاسف بار و از دست رفته محدوده خلازیر و مشکلات ناشی از آن در شهرداری این منطقه و شهر تهران بر تلاش برای ساماندهی این محدوه تأکید کرد و افزود: خلازیر گذرکاه اتباع بیگانه،آسیب های اجتماعی، منشأ آلودگی شهر تهران و مجموع جرایم است و برای ساماندهی این محدوده علاوه بر نیروهای انتظامی از پلیس اتباع نیز کمک گرفته شود.

وی خواستار هماهنگی بین بخشی میان سازمان ها و نهادهای مسئول و بر اختصاص مکانی به منظور ادامه فعالیت مجاز کسبه نیازمند در قالب پکیج حمایتی و قانونی شد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷ بر حمایت از شهرداری این منطقه به منظور اجرای مثبت این طرح با حداکثر نیرو و توان و درراستای حفظ و حراست و صیانت از محدوده این منطقه تأکید کرد.

در این نشست بر پیش بینی اختصاص  ۶۰ هکتار از محله آراد کوه برای انتقال انبارهای ضایعات و پسماند مناطق جنوبی شهرتهران در راستای جمع آوری کلونی ها و نظارت و مدیریت بهداشتی پسماند تأکید شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹،  معاون خدمات شهری شهرداری تهران، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷ ، شهردار منطقه، مدیران ارشد شهرداری تهران و سرکلانتر و رئیس کلانتری ۱۵۲ از محدوده خلازیر، محل دپو پسماند، مکان اسکان اتباع بیگانه، مرتضی گرد، جهان آباد و روستاهای ناحیه ۴و۵ بازدید کردند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *