وقوع قتل عمد در زنجان ۴۵ درصد کاهش دارد

فرمانده انتظامی استان زنجان از کاهش ۴۵ درصدی وقوع قتل عمد در استان زنجان طی شش ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش سادس به نقل از خبرنگار مهر، سردار علیرضا صالحی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، از کاهش ۴۵ درصدی وقوع قتل عمد طی شش ماهه سالجاری در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه در استان زنجان کشف قتل طی شش ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بسیار محسوسی داشته است.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: خوشبختانه امسال در این بازه زمانی تعداد کشته ها نسب به مدت مشابه سال گذشته کمتر بوده و این امر بیانگر این است که مجازات‌ها بازدارنده بوده و مردم به قوانین قضایی آگاه‌تر شده‌اند.

صالحی تاکید کرد: استان زنجان با توجه به شاخص‌ها، جزو سه استان برتر کشور در حوزه امنیت است و جرایم خشن و گروگان گیری ندارد.

وی تصریح کرد: استان زنجان در بحث آدم‌ربایی و سرقت‌های مسلحانه هیچ‌گونه موردی طی شش ماهه سال‌جاری در پرونده کاری خود نداشته است.

فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: توجه به تقویت باورهای دینی عامل بازدارنده از جرایم دارد بنابراین باید به این امر مهم توجه شود.

صالحی تصریح کرد: تقویت ارزش‌های دینی در کاهش وقوع جرایم موثر است و بررسی‌ها نشان می‌دهد وقتی ارزش‌های دینی و مذهبی پررنگ بوده، ناهنجارهای اجتماعی بسیار کم است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *