آلودگی آب‌های هلند با کانتینرهای حاوی مواد شیمیایی


در پی سقوط بیش از ۲۷۰ کانتینر از یک کشتی باری سوئیسی به آب‌های دریای شمال، دولت هلند خواستار پرداخت هزینه پاکسازی دریا توسط شرکت دریایی مسئول این حادثه شد.

به گزارش سادس، مقامات دولت هلند امروز (شنبه) اعلام کردند که از شرکت سوئیسی-ایتالیایی ام‌اس‌سی (MSC) خواسته‌اند هزینه جمع آوری بقایای مواد و کانتینرهای فرو رفته در اعماق آب‌ها و نیز پاکسازی دریا را متقبل شوند.

ماموران گارد ساحلی هلند روز جمعه از آغاز یک تحقیق قضایی در خصوص این حادثه خبر دادند که به عنوان یکی از مهم ترین سوانح دریایی در سواحل این کشور ارزیابی شده است.

بر اساس این گزارش وزش بادهای شدید و طوفان دریایی در روز چهارشنبه سبب شد تا بخش عمده ای از محموله کشتی کانتینربر زوئه (Zoe) که تحت ماموریت شرکت دریایی ام اس سی در آب‌های دریای شمال حرکت می‌کرد به آب سقوط کند.

مقامات هلندی که این حادثه در آب‌های ساحلی کشورشان اتفاق افتاده پیش‌تر اعلام کرده بودند که با سقوط این کانتینرها، مواد شیمایی بسیار خطرناک وارد آب دریا شده است.

مسئولان وزارت دفاع هلند تاکید کرده اند که در این میان دست کم سه کانتینر حامل مواد شیمیایی خطرناک بوده‌اند.

بنابر گزارش یورونیوز، یک مسئول بلند پایه هلندی در وزارت مدیریت منابع آبی تاکید کرده است که تلاش برای پاکسازی و یافتن بقایای مواد و اجسام فرو رفته در آب همچنان ادامه دارد. به گفته این مقام هلندی تاکنون تنها موقعیت مکانی ۳۵ کانتینر در اعماق آب ها شناسایی شده و از مابقی کانتینرها هنوز ردی در دست نیست.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *