کشف مواد غذايي قاچاق در شرق استان تهران

فرمانده انتظامي استان از کشف محل دپوي موادغذايي قاچاق به ارزش 10ميليارد ريال خبر داد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس سردار”ناظري”فرمانده انتظامي ويژه شرق استان تهران گفت:از آنجا كه قاچاق از عوامل اصلي و تاثير گذار بر تحقق نيافتن اهداف و سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي است، اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان با انجام اقدامات اطلاعاتي از دپوي مواد غذايي قاچاق در يکي از سردخانه هاي سطح حوزه استحفاظي مطلع شدند.

وي با اشاره به اينکه اين سردخانه را افرادي جهت دپوي مواد غذايي اجاره کرده بودند، ادامه داد: پس از کسب مجوز قضائي ماموران در بازرسي از محل و بررسي مدارک گمرکي کالاها مشاهده کردند 200 تن ذرت مکزيکي از نوع خوراکي منجمد از بندر شهيد رجايي بندر عباس بارگيري و در اين سردخانه تخليه شده است.

سردار ناظري افزود: با هوشياري و درايت کارآگاهان شواهدي مبني بر وجود نخود فرنگي منجمد درون جعبه هاي ذرت پيدا و در اين ارتباط چهار نفر دستگير و جهت توضيحات بيشتر به پليس آگاهي استان منتقل شدند.وي ادامه داد: در تحقيقات انجام شده، مشخص شد درصد ماليات و تعرفه گمرکي نخود فرنگي ، بيش از دوبرابر ذرت بوده به همين دليل شرکت وارد کننده با همکاري شرکت خارجي صادر کننده اين بسته بندي را انجام داده است.

ناظري با اشاره به اينکه 25 تن از اين کالا به بازار عرضه شده است ،گفت: ارزش اوليه کالاهاي قاچاق كشف شده حدود 10 ميليارد ريال برآورد شده است.

فرمانده انتظامي شرق استان تهران ، خاطرنشان کرد:متهمان پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي تحويل داده شدند.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *