نقاط آلوده به مواد مخدر در 14 شهرستان گلستان پاكسازي مي‌شود

استاندار گلستان با تاكيد بر توسعه ورزش به عنوان اقدام پيشگيرانه از اعتياد،‌ گفت: در قالب طرح شهيد شوشتري، 14 نقطه آلوده در 14 شهرستان استان شناسايي و امسال از مواد مخدر و آسيب‌هاي آن پاك مي‌شود.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، “حسن صادقلو” در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تصريح كرد: پاكسازي اين مناطق در قالب برنامه سال 95 طرح شهيد شوشتري بوده و بايد اين اقدام و توانمندسازي مناطق با سرعت بيشتري انجام پذيرد.

وي، با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي پاكسازي 3 منطقه آلوده در شهرستان‌هاي گرگان و گنبدكاووس، ‌گفت: ‌فعاليت‌هاي صورت گرفته در اين مناطق نمونه خوبي براي اقدام در بخش هاي ديگر است و مستندسازي تلاش‌ها بايد با جديت انجام شود.

استاندار گلستان با تاكيد بر نقش موثر توسعه ورزش در مبارزه با مواد مخدر و كاهش روي آوري به اين آسيب، اظهار داشت: ورزش بايد به عنوان اقدامي پيشگيرانه از اعتياد مورد حمايت عمومي قرار گيرد و ترويج آن در جوامع شهري و روستايي مي تواند راهكاري كم هزينه براي مقابله با مواد مخدر باشد.

وي ساخت مركز ماده 42(نگهداري و بازپروري معتادان)‌را نيز مهم دانست و افزود: ‌بايد تسهيل در امر ارائه مجوزهاي ساخت صورت گيرد و در جلسه كميته امور زيربنايي،‌ مجوزها و پروانه اين مراكز مورد بحث و تصميم‌گيري قرار گيرد.

صادقلو بر استفاده از فضاهاي مجازي براي فرهنگ سازي و اقدامات پيشگيرانه نيز تاكيد كرد و گفت: ‌بايد برنامه‌اي جهت استفاده از فضاهاي مجازي در راستاي اقدامات پيشگيرانه از اعتياد و مبارزه با موادمخدر وجود داشته باشد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *