رونمایی از سند توسعه استان تهران تا هفته آینده


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به چاپ سند توسعه استان تهران ظرف هفته آینده گفت:‌ این سند ظرف هفته آینده به‌طور رسمی رونمایی و پس از آن به تمامی دستگاه‌های کشوری ابلاغ خواهد شد.

به گزارش سادس، نعمت الله ترکی در پایان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: این جلسه نخستین جلسه با حضور انوشیروان محسنی بندپی – استاندار جدید استان تهران – بود. او نظرات مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی را شنید و در جریان آخرین عملکرد مسئولان دستگاه‌های مختلف قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به پایش‌های صورت گرفته بالغ بر ۱۶ چالش اصلی در حوزه‌های اساسی همچون بهداشت و درمان، حمل و نقل، موضوع آب و تصفیه خانه‌های فاضلاب و … مشخص و پیگیری برای رفع این مشکلات آغاز شده است.

ترکی ادامه داد: موضوع آمایش سرزمینی استان تهران یکی دیگر از دستور جلسات شورای برنامه ریزی استان تهران بود. در حال حاضر هشت فصل این سند به پایان رسیده و مقرر شده است جمع‌بندی آن در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان قرار بگیرد تا اگر نظراتی در خصوص آمایش سرزمینی استان دارند ظرف هفته آینده منعکس شود. به‌طور قطع پس از این پروسه بسته تکمیلی این سند در شورای آمایش کشور مطرح خواهد شد.

وی تاکید کرد: سند توسعه استان تهران نیز یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز بود که بخش پایانی این سند در حال انجام است و با چاپ آن ظرف هفته آینده به صورت رسمی از این سند رونمایی خواهد شد و به تمام دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان ابلاغ خواهد شد. رویکرد ما در بخش سند توسعه استان بحث آمایش سرزمینی بوده که بر این اساس توانسته‌ایم مفاد آن را پیش ببریم. امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مشکلات موجود در این حوزه رفع شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته در سند توسعه استان تهران در خصوص ایمنی و مدیریت بحران گفت:‌ یکی از مسائل مهمی که در این حوزه مد نظر قرار گرفته است، موضوع تعامل و همگرایی میان ستاد مدیریت بحران استان و شهرداری تهران است. با توجه به مسئولیت شهرداری در مدیریت بحران این شهر و وظایف ذاتی ستاد مدیریت بحران استان در شهرستان‌های این استان مقرر شده تا زمینه هم افزایی لازم در این حوزه فراهم شود و به این ترتیب شاهد پشتیبانی هر یک از این بخش‌ها در مواقع بحران باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نوسازی بافت‌های فرسوده در سطح استان تهران اشاره واظهارکرد: نوسازی بافت‌های فرسوده در دستور کار سند توسعه استان قرار گرفته است و در همین راستا ۵۰ تیم فنی برای بررسی و اجرایی کردن این طرح در محلات مختلف تهران و شهرستان‌های استان کار خود را آغاز کرده‌اند. دولت نیز در قالب تبصره ۱۸ بودجه سال جاری و پیش بینی برای سال ۹۸ بودجه خوبی را برای این منظور در نظر گرفته است.

ترکی ادامه داد: موضوع حاشیه‌نشینی در استان و ساماندهی آن نیز در دستور کار قرار دارد. در راستای مقابله با پدیده حاشیه‌نشینی نقاط مستعد برای این آسیب در شهر تهران و شهرستان‌های استان شناسایی و تلاش‌هایی نیز انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ شاهد حل و فصل این مشکل باشیم.

وی تاکید کرد: بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی باید به‌طور جدی مد نظر قرار گیرد. در این راستا در محورهای اعتیاد، زنان سرپرست خانوار و کودکان کار بررسی‌های کارشناسی خوبی انجام شده و بر اساس آن سند برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی استان تهران تهیه شده است تا با کاهش سالیانه ۲۵ درصدی این معضلات تا پایان سال ۱۴۰۰ بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *